Avatar billede tchav Nybegynder
12. juli 2001 - 16:38 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Kan det lade sig gøre!

Jeg har to stationær computer som er forbundet med coax kabel. Nu vil jeg forbinde en bærbar til den en med et twistet kabel? Da mit netkort i den stationere har ud gang til begge stik.

På forhånd tak.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
12. juli 2001 - 17:01 #1
det kan ikke lade sig gøre nej
har slev prøvet på det samme
men et netkort kan åbnebart kun bruge en af tingene af gangen
så skal du have 2 netkort i en af de stationære maskiner og så route
Avatar billede hleth Nybegynder
12. juli 2001 - 17:05 #2
kan ikke huske det 100%, men synes at huske at der skal bruges et null modem kable.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
12. juli 2001 - 17:20 #3
ellers kan man få fat i en coax/rj45 converter
til under 100 knaster
Avatar billede djernaes Nybegynder
12. juli 2001 - 18:22 #4
hvor?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2001 - 20:54 #5
Kan ikke lade sig gøre, kortet bruger enten kræfter på den ene eller den anden port, ikke på dem begge to. Heller ikke med en coax/rj45 converter. De fleste kort kan sættes op til at bruge den ene eller den anden port, og stå som default til selv at finde ud af hvilken port der er trafik på, det betyder at i bedste fald har du et netværk med tre maskiner, hvor de to af dem ikke kan se hinanden, og noglegange ikke kan se den tredje fordi der er kommunikation fra en anden maskine. Eller et netværk som det du har i dag, uden adgang til den sidste maskine.
Avatar billede mousevet Nybegynder
12. juli 2001 - 22:38 #6
Ahh ... det burde vel kunne lade sig gøre at gøre alle tre på coax-ring. Den bærbare behøver således en coax/RJ45 converter.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
12. juli 2001 - 22:40 #7
mouseyet>> det er jo det jeg mener :)
alle 3 ting i coax

og en sådan converter kan få hos enhver ordenlig computer-pusher med respekt for sig selv
Avatar billede mousevet Nybegynder
12. juli 2001 - 22:42 #8
dex >> jeg ville bare sige at jeg var enig.
Avatar billede tchav Nybegynder
13. juli 2001 - 00:04 #9
Tak for hjælpen. jeg deler point lige mellem dem der har svaret.
Avatar billede mousevet Nybegynder
13. juli 2001 - 00:10 #10
Husk at bruge afslutningsmodstand i enderne af coax-løkken.

Held og lykke.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
13. juli 2001 - 02:17 #11
takker for points
så er min dag/nat reddet :)