Avatar billede droner Nybegynder
08. september 2009 - 13:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køb af bærbar - vente til Windows 7?

Hej,

Jeg skal til at købe bærbar, men ved ikke om det bedst kan betale sig at vente til Windows 7 kommer på gaden? Jeg er bekendt med at man kan få en gratis opdatering med til Windows 7 ved køb nu, men jeg er ikke interesseret i at kaste mig ud en opdatering. Skal jeg "nøjes" med Vista eller vente til jeg kan få en bærbar med Windows 7?

Hvad angår det kommende køb regner med at den har 4GB RAM, så den burde kunne klare Windows 7.
Avatar billede 2705 Nybegynder
08. september 2009 - 14:12 #1
Det afhænger lidt af hvad du skal bruge den til og hvor meget du behøver den.

Men hvis det var mig ville jeg vente de par måneder indtil du kan få Win7 med.
4GB ram er mere end rigeligt til Win7, da det ikke bruger nær så mange resourcer som Vista, men igen afhænger det selvfølgelig af hvad du skal bruge din bærbar til.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
08. september 2009 - 16:53 #2
HVis ikke du vil opdatere ville jeg vente. Win 7 er væsentligt bedre end Vista.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
08. september 2009 - 16:54 #3
Forresten har jeg kørt 7 i længere tid på en bærbar med 1 gb, så 4 er vist rigeligt :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. september 2009 - 21:11 #4
Vær lige opmærksom på at en opdatering ikke er en opdatering, som du kender det.

Ved opdatering til Windows 7, vil Windows 7 installationen undersøge om der findes styresystemer på maskinen, og tilbyde opdatering eller clean install.

Ved brug af opgraderingsversionen kræves det dog at der er et styresystem på maskinen der tillader at man opgraderer, så en maskine med XP vil f.eks. ikke give opgraderingsfunktionen da denne ikke kan opgraderes til Windows 7.

Så om du bestiller bærbar nu er sådan set op til dig selv, og om du evt. gider lave 2 installationer når det er tid for en reinstallation af styresystemet.
Avatar billede droner Nybegynder
18. august 2010 - 19:52 #5
Lukkes da valget faldt på en Mac:-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. august 2010 - 20:59 #6
Nu er det lige meget med point, men for god ordens skyld...

Dit spørgsmål var ikke inde omkring Mac overhovedet, så retfærdigvis burde du bare have bedt om svar fra dem der prøvede at hjælpe :)