Avatar billede bendsen Nybegynder
08. september 2009 - 11:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Scope på form og subform

Jeg har lavet en tabel til indtastning af debitorers produkter og abonnementer.

Tabellen vises i en subform på debitorkortet. Den skal helst være editérbar.

Problemet er bare, at når man åbner debitorkortet, stiller cursoren sig ned i subformen. Hvordan kan dette undgås? Har prøvet at sætte ActiveControlOnOpen til at være debitornummer, det virker kun når der ligger poster i undertabellen, hvis der ikke gør det, ryger cursoren ned på en blank record i denne.
Avatar billede cpfrande Nybegynder
08. september 2009 - 11:19 #1
Halløj,

Du kan jo i OnOpenForm-triggeren skrive en kode, der gør, at den i stedet stiller sig på et felt, som du ønsker:

CurrForm.<control-navn>.ACTIVATE;

Jeg vil dog for god ordens skyld nævne, at jeg ikke oplever samme problem som dig, når jeg sætter en SubForm på debitorkortet - den stiller sig automatisk på feltet "Nummer".

Hvilken version af Navision kører du på?

/KEF
Avatar billede bendsen Nybegynder
08. september 2009 - 11:32 #2
@KEF:

Det var desværre ikke nok, men ellers et godt bud.

Jeg har lige fundet ud af, at hvis man sætter DelayedInsert på subformen, forsvinder problemet. Det må være noget med, at uden DelayedInsert er subformen så ivrig efter værdier i nøglefelterne, at den nærmest suger cursoren til sig ;o)

Jeg har oplevet problemet i flere versioner, den nuværende er 2009'eren.

Du får nu point'sene alligevel.

Tak for indsatsen
Avatar billede cpfrande Nybegynder
09. september 2009 - 09:03 #3
Halløj,

Okey, jamen så er det jo godt nok.

Altid godt man lige kan få det løst :-)

/KEF