Avatar billede mcclement Nybegynder
07. september 2009 - 19:59 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fejl meddelse under BOOT... NTLDR mangler

Jeg genstartede min pc, for 30 min siden. PC'en var frosset under en installation af opdateringer fra windows update... jeg lod den stå i 10min inden jeg genstartede den, så det var ikke uberettiget...

da jeg så holder knappen nede, og derefter tænder computeren igen, kommer den med følgende fejlmeddelse:

NTLDR mangler
Tryk Ctrl + Alt + Delete for at genstarte

hvad er det lige man gør??? for den kan ikke starte, og har genstarter den 3 gange nu :S

Mvh. Mikkel
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2009 - 20:01 #1
Prøv at søg på "NTLDR mangler" her på eksperten, der er masser af svar
07. september 2009 - 20:04 #2
Den lette:

... har du noget i CD/DVD drevet
og/eller
i USB kortlæser ?
07. september 2009 - 20:05 #3
... eksempelvis -> http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no20 - nummer 20 ...
Avatar billede mcclement Nybegynder
07. september 2009 - 20:07 #4
mit cd/dvd drev er tomt, og jeg har min usb-mus i...

har brugt et vga kabel tildigere idag til at køre 2 skærne, og så haft min usb-pen i. ellers er det kun strømstik der er koblet til.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2009 - 20:37 #5
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2009 - 21:59 #6
Var det ikke et forkert link john_stigers ???
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2009 - 22:29 #7
Nej?

Der er foreslået noget, som han ikke prøver.
Så jeg linkede direkte til #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2009 - 22:30 #8
Ligesom http://www.eksperten.dk/spm/885900#reply_7448407 er direkte link til min kommentar ovenover :)
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2009 - 22:39 #9
Ok. Så forstår jeg det -)
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
08. september 2009 - 09:48 #10
Nemt nok .. Eller, nemt er det ikke - men fejlen er at Windows enten mangler filen, eller at MBR (Master Boot Record) er f*cked

1: Sæt din windows CD i drevet, og reparer (burde fikse uanset hvilken fejl det er)

Det er lidt surt at den frøs under update hvis den har haft fat i en vigtig fil, men noglegange sker der bare noget øv =/

Anyway! Prøv at reparer :) Du mister ikke data ved det (medmindre du formaterer) - et alternativ kan også være system gendannelse hvis du har det aktiveret :)
Avatar billede mcclement Nybegynder
08. september 2009 - 16:28 #11
jeg har rettet fejlen selv ^^ men i kan bare dele point's hvis i lige skriver et svar hver :)

Men tak for hjælpen :D
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
08. september 2009 - 16:43 #12
Hvad var fejlen? Er nysgerrig? :)

(og synes ikke jeg fortjener et svar - men hvis det er var mit forrige indlæg et svar-indlæg)
Avatar billede mcclement Nybegynder
08. september 2009 - 16:56 #13
ja det var master boot record, men nu havde jeg ikk en xp cd, eftersom at min computer er en såkaldt lånecomputer, som jeg har fra min skole... så jeg har fulgt en lidt anden metode ;) jeg tog lidt fra forskellige steder og koblede det sammen. jeg bootede den op med kubuntu :D og så virkede det xD og derefter kunne jeg så gå ind i windows mappen og sætte den en ny fil ind, altså NTLDR... så sådan var det :D
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
08. september 2009 - 17:12 #14
Super =) NTLDR plejer at være MBR eller en fil der mangler =)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. september 2009 - 20:47 #15
Mon ikke du skulle bede jape44 om et svar???
Avatar billede mcclement Nybegynder
08. september 2009 - 20:52 #16
hehe, jeg har skrevet at dem der ønsker points bare skal skrive et "svar" så får de det :D
Avatar billede mcclement Nybegynder
29. september 2009 - 19:05 #17
klæ