Avatar billede tecnyx Nybegynder
07. september 2009 - 11:14 Der er 5 kommentarer

Netværk over router i xp - adgang til data på filserver

Hej

Jeg har opsat et microsoft windows-netværk netværk. Det hedder Mshome og består af 5 pc'ere der kører XP.

4 af pc'erne er arbejdscomputere. Den femte(filserever)skal bruges til Backup, og man skal kunne tilgå filerne på de to harddiske, der sidder i den.

Men lige nu har jeg kun adgang til en mappe der hedder shared docs, hvor der ligger  tre mapper: delt musik,delte billeder, delte videoer.

Jeg vil have adgang til roden på de to diske på (filserver) så jeg frit kan trække filer ud, søge efter filer og lægge filer ind på den.
Hvordan får jeg det?

Venlig hilsen
tecnyx
Avatar billede kgkg Nybegynder
07. september 2009 - 15:02 #1
Du skal aktiver deling og sikerhed... på de mapper/drev hvor andre skal have adgang. Du kan starte med at trykke F1 for at åbne online hjælpen på din XP og derefter skrive deling.

Du aktiver Deling og sikkerhed, ved at højreklikke på den mappe/drev som du vil dele og så klikke på menupunktet deling og sikkerhed.
Avatar billede tecnyx Nybegynder
08. september 2009 - 14:06 #2
ok takker
Avatar billede tecnyx Nybegynder
10. september 2009 - 09:43 #3
vil du have point så post et svar og ikke kun kommentar
Avatar billede kgkg Nybegynder
10. september 2009 - 10:43 #4
Hermed svar.

Fik du fået løst dit problem?
Avatar billede tecnyx Nybegynder
15. september 2009 - 10:02 #5
ja, sådan da. Nu mangler jeg bare at få koblet en bærbar mac til. Men det var nemt at ændre sikkerhedsindstillingerne.