Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
06. september 2009 - 22:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Formatering af PC

Hej, jeg har en Zepto computer der skal formateres. Har recovery cd'en og kan boote op så jeg kommer til installationsmenuen. Men når jeg så skriver slet partition og trykker "L" så skriver den: "kan ikke slette partition da nogle installationsfiler ligger på harddisken." Jeg har før haft min pc formateret men kan ikke huske at jeg er kommet på dette problem før. Hvordan kan jeg få succes med at slette C: drevet?
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
06. september 2009 - 22:04 #1
Det er forresten en XP der skal reinstalleres
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2009 - 22:11 #2
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
06. september 2009 - 22:37 #3
Har været derinde.. kan ikke rigtigt finde ud af hvordan jeg skal lave en bootcd.. Synes han linker til forskellige sites med bootcd'er
Avatar billede jonner40 Nybegynder
06. september 2009 - 22:40 #4
Her er en anden boot cd
http://www.ultimatebootcd.com/
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
06. september 2009 - 22:49 #5
I mener altså at jeg skal have fat i en bootcd før jeg kan få lov til at slette min harddisk?
Avatar billede jonner40 Nybegynder
06. september 2009 - 22:54 #6
Ja men du skulle ellers godt kunne få lov med din egen recovery cd
de andre boot cdér er alternativer

og du er sikker på at den starter op fra din recovery cd ?
tjek lige bios
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
06. september 2009 - 23:01 #7
jeg kan vælge mellem at installere XP eller starte windows op normalt.. den skriver boot fra cd
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
06. september 2009 - 23:07 #8
Nu har jeg fået den til at formatere.. Der skulle bare trykkes boot fra cd istedet for at vælge installationen fra cd'en i windows.. Points går til jonner da det var ham der gav mig idéen. opret svar jonner
Avatar billede jonner40 Nybegynder
07. september 2009 - 07:36 #9
Fint at du fik det til at virke :o)