Avatar billede alfredo Nybegynder
06. september 2009 - 14:35 Der er 7 kommentarer

Defekt bundkort eller løse dele ?

Hej
Jeg har fået en bærbar pc der skulle være defekt og ikke værdifuld nok at reparerer på. Det er en ASUS F3T-AP013C AMD Turion 64 X2 1.6GHz / 1024MB / 160GB / TFT15.4 / DVDRW / Vista Home Premium. Med tilkøbt ekstra 1gb ram. Der er sort skærm når jeg tænder den, men jeg kan høre at det knitre og knager i computeren. Jeg har flere gange haft held med at skille den lidt af og så samle den igen hvorefter den så har kunne ganstate prefekt. Lige nu er den død, der kommer intet på skærmen når den tændes, hvilket der heller ikke var før da jeg havde problemet.
Hvad kan der være galt siden den kun vil starte sådan engang i mellem, hvor det hele tilsyneladende virker perfekt.
Nogen der har en mulig løsning på dette ?
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
06. september 2009 - 15:32 #1
Det kan evt være skærmen der har en løs forbindelse - har jeg selv haft med min gamle bærbar en gang :)

Prøv evt hvis du tør skille den af igen at kontrollere samtlige porte og stik - gerne lige to gange :)
Avatar billede alfredo Nybegynder
06. september 2009 - 17:02 #2
Ville gerne skille den ad men jeg synes at det bliver så voldsomt hvis jeg skulle skille den mere ad. Men på den anden side så er den jo ikke meget værd sådan :)
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
06. september 2009 - 17:06 #3
Well, jeg taler af erfaring når jeg siger dette:

PAS PÅ!

Dengang jeg skraldede min gamle bærbar endte jeg med 3 skruer i overskud ;)

Held og lykke!
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. september 2009 - 17:23 #4
Hvis det er med de meget tynde kabler, som blot er en række meget flade kobberbaner med plastik på hver side, så kan det være korrosion på kontaktfladerne. Prøv forsigtig at rense det af, evt. klippe et par millimeter af enden af kablet.
Avatar billede alfredo Nybegynder
06. september 2009 - 18:21 #5
Jeg har en masse skruer liggende men jeg er lidt nervøs for at brække i beklædningen der ikke sådan lige falder af selv om alle skruer er ude. Men løsningen er sikkert det I snakker om for den kommer jo igang hver gang jeg brække lidt i den med min skruetrækker. Jeg kan ikke rigtig få den til at slippe i den ende ved batteriet selv om det er afmonteret og skruen der skulle holde beklædningen afmonteret. Kyllingen kommen op i mig når jeg skal brække med skruetrækkeren.
Der må være en løsning på at få den bagbeklædning af.
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
07. september 2009 - 07:52 #6
Hmm.. Kan ikke give dig et 100% svar her, for min gamle bærbar - ja den stod mere eller mindre uden beklædning efter jeg havde skildt den af tredie gang =/

Det eneste jeg kan sige er, at du skal passe på og bruge kontrolleret vold :)
Avatar billede hoot Nybegynder
29. januar 2010 - 19:52 #7
hvis du stadig har den vil jeg gerne købe den da min har knækket hængslet :O( men ellers virker den perfekt