Avatar billede new_one Nybegynder
06. september 2009 - 14:17 Der er 5 kommentarer

dhcp gemmen switch

jeg har en router der med dhcp giver mine maskiner deres ip
men nu er det at jeg gerne vil have gbit internt og jeg har en zyxel gbit switch liggende men hvis jeg kobler den på routeren
og maskinerne på switchen vil jeg så stadig kunne få ip adresser fra routeren ?
Avatar billede riversen Nybegynder
06. september 2009 - 14:22 #1
Ja.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. september 2009 - 17:24 #2
Og hvis routeren er en giga router, får du giganetværk.
Avatar billede riversen Nybegynder
06. september 2009 - 18:47 #3
det har du alligevel, når alle hosts sidder på switchen, som han skriver han vil.
Avatar billede new_one Nybegynder
14. september 2009 - 11:42 #4
det viser sig desværre det ikke er så nemt , hvis jeg sætter en pc direkte på routeren får den fint en ip fra dhcp men sætter jeg en router imellem får jeg min inet adresse dvs. at nat ikke virker.

nogen ideer ?
Avatar billede riversen Nybegynder
14. september 2009 - 20:54 #5
hvis du tilslutter det således:

internet -- router -- switch -- hosts så er der ingen problemer.