Avatar billede himal Novice
06. september 2009 - 11:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kan ikkeåbne disse database filer

jeg har 2 filer
som egenskaber står der
Data Base File (.DB )
Programmet er ukendt

kan ses her

http://roslo.dk/databasfiler/help.htm

jeg tro måske det er database 2 filer

er der nogen der vil redde min dag og kan åbne dem
på forhånd tak
Avatar billede supertekst Ekspert
06. september 2009 - 11:32 #1
Hvor stammer disse filer fra?
Hvilket program?
06. september 2009 - 11:49 #2
Fortael mere.  Hvis jeg foelger dit link faar jeg i en ny side to doede links "databasfiler/040909.DB" og "databasfiler/050909.DB".  Hvis i stedet, ved at kikke paa html sourcen fra denne side, jeg aabner http://roslo.dk/databasefiler/help.htm faar jeg en side der udover de to doede links et link "zip" der synes at vaere password beskyttet.  Hvad er det du er i gang med at goere?  Kan du maaske kopiere filerne?
Avatar billede tjacob Juniormester
06. september 2009 - 11:56 #3
Hvis det ER database filer burde du kunne åbne dem med Access. Se her:

http://www.fileinfo.com/extension/db

Som #2 nævner duer dine links ikke.
Avatar billede Slater Ekspert
06. september 2009 - 12:56 #4
Det passer da ikke, tjacob. Der er tonsvis af databaseformater man ikke kan åbne i Access. Dit link siger det samme.
DB-filendelsen betyder jo bare database, og kan være hvad som helst.
Avatar billede himal Novice
06. september 2009 - 12:58 #5
jeg har fået dem åbnet dem med en gamme udgave af excel
Avatar billede tjacob Juniormester
06. september 2009 - 13:43 #6
>>#4: Du har naturligvis ret viperine...........Jeg var noget upræcis i min formulering, men det ser jo ud til at spørger selv løste problemet.
Avatar billede Slater Ekspert
07. september 2009 - 09:08 #7
Åbenbart ja :) Selvom jeg aldrig har hørt om .db filer til Excel. Kan selvfølgelig være det bare var en CSV med et andet navn.