Avatar billede scardk Nybegynder
05. september 2009 - 16:02 Der er 2 kommentarer

Fejl ved OS Commerce 2.2RC2a

Hej Folkens.

Jeg sidder og forsøger mig lidt med OS Commerce 2.2 RC2a.

Jeg har fået installeret det på serveren og opsat SQL database, det hele virker...

Men når jeg loader siden hvor OS Commerce er installeret, så får jeg denne fejl i toppen:

Warning: session_save_path() [function.session-save-path]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid/gid is 956/65534 is not allowed to access /tmp owned by uid/gid 0/0 in /usr/home/n222178/public_html/includes/functions/sessions.php on line 169

Er der nogen der har en ide om hvad jeg kan have gjort forkert?

Mange Hilsner,

Martin.
Avatar billede zips Juniormester
05. september 2009 - 16:24 #1
Det ser ud til at safe mode er sat til on, det kræver det er off, kontakt din udbyder så de kan slå PHP Safe mode fra, eller måske kan du gøre det gennem dit brugerpanel hos udbyderen.
Avatar billede ziron Nybegynder
05. september 2009 - 16:42 #2
Alt afhængigt hvem hans udbyder er, får du nok ikke lov til at få slået safe mode fra.

I stedet kan du i administrationen af OSCommerce ændre hvor dine file based sessions gemmes, under punket : settings -> sessions.

hvad står der i "Session Directory"?