Avatar billede joburg Nybegynder
05. september 2009 - 15:15 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Undgå sikkerhedsadvarsel for programmer jeg har tillid til

Hej
Jeg har nogle programmer som jeg ofte kører og både når de køres manuelt eller jeg får dem til at starte automatisk ved PC-opstart via mappen "Start", så får jeg følgende sikkerhedsadvarsel:

"Åbn fil - sikkerhedsadvarsel

Udgiveren kunne ikke bekræftes. Er du sikker på, at du vil køre denne software?
..."

Der er tale om bestemte programmer, som jeg har tillid til, så løsningen kunne godt være at tilmelde dem en liste over "betroede programmer" eller lign. Jeg er administrator på maskinen. Jeg har også forsøgt at slå Brugerkontokontrol (UAC) fra uden at det har gjort en forskel. Jeg benytter Windows Vista Home Premium.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. september 2009 - 15:21 #1
Avatar billede joburg Nybegynder
05. september 2009 - 15:38 #2
Jeg har set siden før, men dels har jeg ikke noget snap-in der hedder "Editor til gruppepolitik" og dels drejer det sig vist om vedhæftede filer. Mit tilfælde er nogle exe-filer der køres direkte (de er ikke installeret som programmer, men kan køres direkte).
Avatar billede thov Forsker
05. september 2009 - 16:24 #3
Vista Home Premium, og de andre ikke-server Vista udgaver, har ikke Gpedit.msc - derfor duer vejledningen ikke, og de begrænsninger kunne forfatteren godt have fortalt.

Men alle reg.base nøgler som vedrører Gpedit, findes i dette regneark:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=41DC179B-3328-4350-ADE1-C0D9289F09EF&displaylang=en
Hvis det så ellers var til at finde ud af :-(
Avatar billede joburg Nybegynder
05. september 2009 - 16:34 #4
Næ, jeg ved ikke lige hvad jeg kunne bruge derfra for at løse problemet, desværre.
Avatar billede thov Forsker
05. september 2009 - 17:01 #5
Har du prøvet at redigere .EXE filernes egenskaber ?
Højreklik -> Egenskaber -> Sikkerhed og tillad læsning og kørsel for administratorer og andre brugere.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. september 2009 - 17:07 #6
Kommer advarslen også hvis du højreklikker på program-ikonet -> Kør som administrator?
Avatar billede joburg Nybegynder
05. september 2009 - 17:12 #7
Ja, jeg har "Fuld kontrol" på exe-filen.
Ja, advarslen kommer også ved højreklik på program-ikonet -> Kør som administrator.
Avatar billede joburg Nybegynder
08. oktober 2009 - 22:21 #8
Jeg ville meget gerne have løst mit problem, men måske det ikke kan løses med min version af Vista. I må alligevel gerne dele pointene for jeres ulejlighed hvis I lige laver et svar jeg kan give point til.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. oktober 2009 - 22:22 #9
Snup bare de de fleste point selv, når forslaget ikke kunne bruges.  :-)
Avatar billede thov Forsker
16. oktober 2009 - 00:47 #10
Ikke nogen til mig :-)
Avatar billede joburg Nybegynder
12. november 2009 - 20:49 #11
Det har vist sig at problemet var, at exe-filerne lå på et mappet netværksdrev som var skabt ved at dele en mappe med mig selv og så tilknytte et netværksdrev via "\\127.0.0.1\". Dette skaber åbenbart problemer for Vista. Når jeg i stedet laver netværksdrevet via kommandoen "subst" (Visual Subst) er der ikke nogen problemer.
Avatar billede Tanafen Praktikant
13. januar 2018 - 12:28 #12
Beklager at måtte genoplive denne gamle tråd, men jeg er løbet ind i samme problem nu, denne gang på Windows 10. Efter den seneste opdatering er alt bare blevet langsomt og dumt, og masser af nye ting er blevet dårligere.

Pludselig kommer denne sikkerhedsadvarsel ved hver eneste fil jeg åbner. Ikke hver type...hver fil! Hvert billede, hver film, hvert dokument.

Jeg har prøvet at følge med i tråden, men f.eks er Gpedit der ikke i windows 10, så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har prøvet at slå kontrol med brugerkonti fra, jeg har sænket sikkerhedsindstillingerne og jeg har har kørt både antivirus, CCleaner og Malwarebytes uden succes. Håber I kan hjælpe.

- Kenneth