Avatar billede Mivia Nybegynder
02. september 2009 - 20:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

WiFi på HP laptop deaktiverer tilfældigt, ofte...

Er nu ved at være godt sur på min laptop, som har været nær en tur ud af vinduet et par gange...
Derfor kommer her mit første spørgsmål til jer på eksperten.dk

Min bærbare et en HP HDX18 1100eo
(detaljer her: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01661320&lc=en&dlc=da&cc=dk〈=da&product=3879678 )
,hvorpå jeg kører Vista home premium 64-Bit med SP2.

På det seneste har jeg haft problemer med det trådløse netværk. Ikke bare ét trådløst netværk, men mit interne kort. (Hvilket også inkluderer bluetooth, da det sidder i samme modul)

Problemet er, at mit trådløse netkort bliver afbrudt/slukket/eller lign., på fuldstændigt tilfældige (og ubelejlige tidspunkter).
Jeg har en touch-indikator der skifter farve når man trykker på den og deaktiverer kortet, som tilfældigt og helt af sig selv indikerer at mit netkort slukker, selvom jeg har hænderne på tastaturet 20cm derfra!
Ofte tænder det selv igen efter 1-2 min. hvorpå det så gentager proceduren med at slukke endnu en gang.

Problemet er kun i perioder. Der kan gå en hel dag uden det hænder, og andre gange kan det ske 10 gange på 5 min.
Umiddelbart lader det til at være værst når jeg kun benytter den trådløse forbindelse en smule, og har muligvis øget risiko hvis jeg har valgt at "mute" højtaler-lyden ( der også har en touch-indikator, placeret 15cm. fra den trådløse).

Mit bedste bud er at det er en hardware vs. Vista kompatibilitets-fejl. Derfor har jeg kørt opdateringer på alt. Har på HP's hjemmeside hentet de nyeste officielle drivere til lydkort, touch-panel, netkort, og alt andet hardware i pc'en, samt flashet til nyeste bios.
Senere har jeg forsøgt at hente Intel's WiFi-drivere direkte fra deres egen side. Stadig intet held.

Det er en anelse belastende at have en bærbar der ikke er trådløs. Jeg må bruge normalt RJ-45 kabel til netværket (hvilket ikke bliver forstyrret når det trådløse går amok), og kan ikke regne med at kunne bruge nettet på universitetet, til grupperegninger etc.

Ingen tvivl om at en formatering ville udskyde (måske ordne) problemet, da computeren ikke havde problemet da jeg købte den. Det er dog ikke lige den løsning jeg leder efter.
Ligeledes kan windows 7 måske hjælpe, men det er heller ikke sikkert.

Håber at i har nogle idéer! :)
Avatar billede htmlkongen Novice
02. september 2009 - 22:04 #1
Har du opdateret softwaren? Evt. bare fjernet det i enhedshåndtering og installeret på ny?
Avatar billede Mivia Nybegynder
02. september 2009 - 22:06 #2
Kører med windows indbyggede. Vil prøve at benytte Intel's , efter at have fjernet/genisntalleret.
Avatar billede Mivia Nybegynder
07. september 2009 - 13:00 #3
Prøvede at fjerne i enhedshåndtering, og installere på ny. Det virkede ikke.
Indså derefter at jeg måtte bide i det sure æble, og få fat i en Windows 7 (Professional). (Hvilket jeg klart kan anbefale)

Desværre er problemet der stadig, selv efter en komplet formatering og installation af en ny 64-bit Win7...
Avatar billede Mivia Nybegynder
09. november 2009 - 16:59 #4
Selv HP havde ikke nogen løsning på problemet...

Så jeg besluttede mig for at skille panelet ad, og se om jeg kunne deaktivere det fysisk.
Det virkede dog en smule kompliceret, så jeg satte det sammen igen, og gav det en meget grundig rengøring.

herefter har jeg ikke oplevet en eneste gang at det trådløse har slået sig selv fra!!!

Måske de kapacitive knapper er meget modtagelige overfor forstyrrelser fra støv/skidt... Jeg ved det ikke, men tør ikke rigtig bruge dem igen, nu det endelig virker :D