Avatar billede jjjakobsen Mester
02. september 2009 - 20:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ændre standard talformat i Excel

Er det muligt, at ændre standard talformatet fra Standard til Tal, således at indtastede nuller altid vises som et 0 og ikke en streg?
Avatar billede jkrons Professor
02. september 2009 - 20:18 #1
0'er burde blev vist som 0, ikke som - i stanrdardformat. Så vidt husker er det kun i Revisionsformat, at dette sker.

Så hvis det vises som 0, kan det være fordi det generelt er ændret til Revision.
Avatar billede threh Nybegynder
03. september 2009 - 10:35 #2
det gør du i menuen formater - celler, der kan du formaterer cellen som du ønsker
Avatar billede DizzyMsLizzy Nybegynder
28. oktober 2009 - 08:17 #3
Jeg indlæser et udtræk til Excel 2007, hvor der bl.a. er en kolonne med antal medarbejdere.
Antallet er enten et heltal eller fx 2-4 og det er disse tal som giver problemer for de indlæses i Excel som 02-apr (altså et datoformat) Jeg har forsøgt at sætte kolonnen til tekst og jeg har kopieret kolonnen og indsat specielt som Værdi, men intet hjælper.
Hvem har løsningen i Excel 2007???? Tidligere gjorde jeg det samme i Excel 97 og det fungerede fint.