Avatar billede ranni Forsker
02. september 2009 - 19:14 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

geninstl. af XP sp2

Hej.
Jeg har geninstl. XP sp2 , hentet sp3 og instl.den (det gjorde den selv), så gik det galt, jeg fik kun besked :tast ctrl´alt``del for at genstarte og så igen samme besked.
Nu prøver jeg at genindstl.XP helt forfra men kommer nu kun til indstallation formaterer C:  så kommer jeg ikke videre ??????
Avatar billede ranni Forsker
02. september 2009 - 19:45 #2
Hej karise -- igen igen.
Du er godt nok på mærkerne -- meget fint.
Jeg sidder og følger din tidligere information punkt for punkt på en anden PC èr men jeg kan nu ikke komme længere endt til formatere--- !!! jo for fa#¤%" nu efter 1,5 t. viser den anden pc`er : formateret 1 %
Gu `ved om den kører nu ??
NB Jeg er ved at downloade sp3 til en ekstern HD og agter at instl. derfra
02. september 2009 - 21:24 #3
Hvor mange GB er HD'en ?

Hvis den (tilsyneladende) går istå ved FULD formatering vha XP CD'ens instalation, så vil jeg anbefale KILLDISK. Så bliver HD'en slettet/ryddet/checket uanset hvad det ligger/lå på den...

http://www.killdisk.com/downloadfree.htm + http://www.helgec.dk/killdisk.html

Smart nok *S* det med SP3 - du ka' også begynde at grave diverse driverpakker frem passende til netop den hardware der er tale om...

Samt seriøst Sikkerhedsprogram...
Avatar billede ranni Forsker
02. september 2009 - 22:14 #4
Den er lige gået i stå ved 12% formatering : kan ikke formatere, fejl.
Hvordan skal overføre killdisc til en pc er der ikke vil noget.
Avatar billede ranni Forsker
02. september 2009 - 22:17 #5
Hov der er 35 GB på C og 20GB til rest
02. september 2009 - 22:19 #6
Avatar billede ranni Forsker
02. september 2009 - 22:28 #7
Jeg har mulighed for at lave C og D om i alt 60 GB, men der jo 2 jeg ikke tør rode med.
Jeg læser lige din henvisning
Avatar billede ranni Forsker
02. september 2009 - 22:37 #8
Óg så et spørgsmål der viser hvilken stade jeg er på.
Hvordan skriver jeg det omvendte skråstreg--- nu har trykket på næsten alt samtidig med + tasten
03. september 2009 - 06:49 #9
Så går det pædagogiske op i mig *S* ->

De første TO aftener på mit AOF kursus "Hjælp - jeg har fået Computer" går med at kursisterne netop skal finde ALLE tegn + kombinationer af disse på tastaturet. Jo den er rigtig nok TO aftener á 3 timer; for det nytter ikke at når man senere eksempelvis skal skrive @ at kursisten så skal bruge flere minutter på at finde og skrive tegnet, imens de øvrige venter venter venter *G* ...

http://www.anett-h.dk/toturial/images/tastatur_da_stor.gif - kan du se tegnet \ her ?
Hvis et givent tegn er placeret NEDENFOR eller til HØJRE på tasten skal du bruge [AltGr] tasten SAMTIDIG med tasten med det ønskede tegn.

Kan du så nu skrive \ ?

I hvilken forbindelse skal du bruge det ?
Avatar billede ranni Forsker
03. september 2009 - 08:58 #10
I en sen alder lige før jeg blev et socialt tilfælde (pensionist), blev jeg grundet sygdom "bundet" til en stol.
Noget skulle jeg da lave, så jeg har kastet mig over at behandle folks smalfilm, VHS, fotos så de kan ses på DVD og så måtte jeg jo prøve at sætte mig ind i dette nymodens EDB her fra min ret så stationære plads.
Her i dette forum har andre og i særdeleshed du været til enorm hjælp, jeg er nødt til at hente skriftlig hjælp, idet talens brug også er forsvundet.
Jeg håber ovenstående undskylder lidt for mine for mine til tider naive spørgsmål.
Avatar billede ranni Forsker
03. september 2009 - 13:47 #11
Jeg har "killdisc" på en DVD-RW men turde ikke bruge den---endnu.
Prøvede forfra instl XP, ændrede C drev til 8GB og D drev 45GB  (runde tal) og formaterede C med FAT, den kørte igennem men forlangte en formatering i NTFS, den kørte også og instl.XP kørte uden problemer og nu starter den rimelig hurtig.
Jeg har endnu ikke lagt sp3 og maskinens drivere ind, for jeg har på fornemmelsen at partitions ikke er korrekt og vil kunne give problemer.
( C drev ledig pl.7,68 størrelse 7,79)
( D drev ledig pl 42,7    -.-  44,9 )  ???????
03. september 2009 - 14:26 #12
De ~8Gb bliver hurtigt for lidt !!!
Og der er rimeligt besværligt at ændre bagefter...
Reservér gerne ~20Gb til OS (Styresystemet) + seriøse programmer. Resten ka' formateres senere... til din EGNE data ...

Vælg NTFS FULD formatering med det samme...
Avatar billede ranni Forsker
03. september 2009 - 21:22 #13
jeg kan åbenbart instl. XP på drev D og den starter meget hurtig fra HD  mens den kan kun formatere 99% på C drev
Hvad er konsekvensen hvis XP kører fra D drevet  ????
Nu holder jeg en pause til en gang i morgen, jeg har ved din -karise- hjælp været rundt i mange kroge og indtil nu sluppet ud igen; nu skal det lige bundfældes. I morgen tør jeg måske bruge "killdisc".
Hvad sker der ved at køre XP fra drevv D ??
04. september 2009 - 06:52 #14
Det vil let give lidt 'bøvl' med Styresystemet på D: og 'løse' filer/data på C: ...

Nu da du ikke er nået så langt så vil jeg anbefale ->

Start instalation igen:

NEDLÆG ALLE PARTIONER
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/xp-installation-side2.htm - punkt 9 og fremefter...

Og så oprette en partion på eks. 20Gb
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation-side2.htm - punkt 13 og fremefter...
Se også -> http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Avatar billede rayfi Nybegynder
04. september 2009 - 13:16 #15
Jeg er lige nysgerrig - Køre du raid ? Altså har du 2 diske eller 1.
Avatar billede ranni Forsker
04. september 2009 - 13:50 #16
Hej rayfi
Som du kan læse i ovenstående er jeg ren nybegynder i det her.
Jeg sidder med en ACER (gud bedre det ), der ikke vil som jeg vil.
Jeg prøver at geninstl XP men kan ikke formatere C drevet, men kun D drev.
Jeg har hentet KILLDISC og prøvet at bruge den, men den ligner ikke den i vejledningen, den kommer ikke længere end til siden med fejlmeldingen til NTFS
Hvis du med raid mener et externt drev, så nej.
Jeg kører geninstl. fra extern dvd drev over USB
04. september 2009 - 14:42 #17
... hvad siger/skriver den mht nedlægge/slette partionen ? Ref.: http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/xp-installation-side2.htm - punkt 9 og fremefter...
04. september 2009 - 14:43 #18
Du lader da instalationen BOOTE/STARTE op på selve XP CD'en ?
Avatar billede ranni Forsker
04. september 2009 - 15:18 #19
Lige nu instl. den efter at have lavet en fuld formatering.
Jeg havde lavet C drev til 30 GB og resten D:
Den kører tilsyneladende XP ind uden problemer på C: nu.
OK det gjorde den også for nogen dage siden, det var da sp3 kom ind, den kom med "discfejl, genstart ved  ctrl+alt+del"
Ja jeg booter fra det externe dvd drev ( det interne har været defekt i 2 år)
Partionsnedlæggelse/oprettelse gav ingen problemer
Avatar billede ranni Forsker
04. september 2009 - 15:39 #20
Så ligger XP på C: og klik D: giver beskeden ER IKKE FORMATERET
FORMATER NU  JA OG NEJ  ?????
Der må da ligge noget fra tidligere "heldige" instl. så jeg skal vel bare trykke JA ???
Avatar billede ranni Forsker
04. september 2009 - 18:58 #21
Hej Karise.
Vil sende den næste kommentar/hjælp som et svar.
Du skal have mange tak for al den hjælp og tid, du har brugt på mig.
Jeg tror jeg er løbet ind et stort problem nu, jeg fik en skrivelse med alvorlige problemer med harddisc  O og skulle trykke f1 for at komme videre i startproceduren.
Jeg prøver lige at instl/repair og får så problemet præciseret lidt bedre i en ny tråd.
Endnu en gang tak for hjælpen hidtil
04. september 2009 - 19:08 #22
Drev D: er jo "ny"oprettet og derfor ikke formateret. Så det gør du jo bare ...
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/xp-opsaetning.htm - punkt 24

Har du så fået SP3 + diverse korrekte driverpakker på dyret (=PC'en) ?

Og seriøst sikkerhedsprogram ?

Så snart du har forbindelse til Internettet så til WindowsUpdate for resterende opdateringer. Evt. over flere omgange. Der skal nok være ~300Mb samlet!!!

------

Se også http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/xp-opsaetning.htm punkt 33 og fremefter...
04. september 2009 - 19:08 #23
Ping...
(Det var et [svar]...)