Avatar billede gooner Nybegynder
02. september 2009 - 14:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Asus P5KC og Windows 7, opdatere bundkort.

Hejsa med jer.

Jeg har lige installeret en test version af windows 7 på en pc med et P5KC bundkort, det er en 64 bit version jeg prøver. Jeg har et par ukendte enheder i Enhedshåndteringen. Jeg kan ikke få lov til at bruge cden der fulgte med bundkortet. Jeg har prøvet at køre Driver Genius og den finder da også problemerne, men den vil jo have penge for at forsøge at udbedre dem. Findes der et gratis program der kan downloade driverne der mangler?
Så tænkte jeg også på Asus live update, den har jeg så ikke kunnet finde, og kan stadig ikke installere fra cden.
Måske mangler i flere oplysninger for at kunne hjælpe mig.
Håber der er nogle af jer der gider prøve :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. september 2009 - 18:51 #1
Du kunne prøve at hente Vista 64 bit drivers her.

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=fFZ8oUIGmLpwNMjj&content=download

Start med installation af chipset drivers.

Der er ingen garanti for at det fungerer korrekt.
Avatar billede gooner Nybegynder
03. september 2009 - 17:44 #2
dragonknight...

Jeg prøvede en vista 64 bit driver iaftes fra asus download sektion, den virkede ikke, dvs den installerede faktisk, hvor der stod "succesfully" til sidst, men den skrev ikke at jeg skulle genstarte, og det er jo et skidt tegn. Og rigtig nok var der heller ikke blevet færre udråbstegn i enhedshåndteringen efter genstart :-(
Jeg vil prøve den fra dit link når jeg kommer hjem iaften...

Tak så vidt

Nå nu ka jeg se at det er den samme som jeg prøvede iaftes, så det virker desværre ikke. Bliver nok nødt til at købe Driver Genius..... pis! *G*
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. september 2009 - 22:42 #3
Hvis producenten af bundkortet ikke har win7 drivers, har Driver Genius det givetvis heller ikke.
Avatar billede gooner Nybegynder
09. februar 2014 - 15:55 #4
Tak