Avatar billede webage Nybegynder
02. september 2009 - 12:30 Der er 7 kommentarer

Datepicker problem

Hej Eksperten,

Først vil jeg lige sige, at jeg ikke kunne lige kunne finde et bedre sted til dette spørgsmål, selvom det nok nærmere er et spørgsmål om HTML / CSS.

Jeg anvender en datepicker samt Open Flash Chart 2 fra http://teethgrinder.co.uk/open-flash-chart-2/

Mit problem er, at datepicker ligger bagved chart'et når man bruger den. Prøv selv at vælge dato på http://www.keto.nu/estock/test.php, så ved i hvad jeg mener.

Det virker fint i Internet Explorer, men i alle andre browsere failer det.

Alt hjælp værdsættes, på forhånd tak.

Mvh Kasper
Avatar billede kgkg Nybegynder
02. september 2009 - 12:41 #1
Har du prøvet at indsætte parameteren: wmode=transparent i din flash.
Avatar billede webage Nybegynder
02. september 2009 - 16:25 #2
Har prøvet nu, og det virker ikke :S :-)
Avatar billede kgkg Nybegynder
02. september 2009 - 16:33 #3
Kan pt. ikke tjekke din side, der kommer følgende fejl på den:

SELECT name, capacity, stock, dry_date, consumption, lng, lat, type, statusId, silocontentId, farmId, iscalibrated, created_on, updated_on FROM silo WHERE id='6791'

Unknown column 'iscalibrated' in 'field list'
Avatar billede webage Nybegynder
02. september 2009 - 16:54 #4
Ups, beklager. Det er rettet :-)
Avatar billede zips Juniormester
02. september 2009 - 16:59 #5
Uden doctype kan alt gå galt, her er en fin guide om det http://www.eksperten.dk/guide/1288

Der efter valider siden, så tager vi den derfra :-)
Avatar billede kgkg Nybegynder
02. september 2009 - 17:23 #6
Som zips siger. Få defineret en doctype til at starte med. Så har browseren da nogle spille regler at arbejde ud fra.

Jeg faldt lige over det her som ligner dit problem: http://www.webmasterworld.com/flash/3223484.htm

Og tænkte om du måske har fået sat wmode parameteren på en forkert måde.
Avatar billede olebole Juniormester
03. september 2009 - 22:40 #7
<ole>

Du skal også give både tabellen, der holder din datepicker og den, der holder dit Flash objekt, position:relative.

Desuden skal de to have hvert sit z-index - og det med datepickeren skal have det højeste.

/mvh
</bole>