Avatar billede kujuk Nybegynder
02. september 2009 - 11:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Print af blå skærm med nedtælling

Min stationær har pludselig fået blå skærm ved opstart.

Den genstarter efter nedtælling og jeg får ikke chancen for at læse hvad problemer den beskriver.

Hvordan stopper jeg den midt i nedtællingen, eller hvordan kan jeg tage et skærmdump inden den forsvinder efter 2 splitsekunder ?

Det første der sker efter start er den kommer til "start i fejlsikret tilstand" og de 3-4 andre muligheder. Uanset hvad jeg starter i, ender den ved den blå skærm og genstarter.

Jeg har forsøgt at starte uden ramklodser, med een af de to som er monteret eller med og uden grafikkort, uden held.

Jeg har data på harddisken jeg gerne vil bevare om muligt, kan jeg få dem over på en bærbar - og hvordan ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. september 2009 - 19:00 #1
Under opstart trykker du på F8, og et af menupunkterne drejer sig om "deaktiver automatisk genstart ved systemfejl".
Den vælger du.

Opstart er ved POST, hvor den tæller RAM op. Det er ikke sikkert du kan se det, hvis splash screen er aktiveret i BIOS. Under alle omstændigheder er det før windows loader, så prøv dig frem.
Avatar billede kujuk Nybegynder
03. september 2009 - 00:10 #2
Takker, så lykkes det. Den fortæller mig følgende:

Stop: c0000218 registry file failure
The registry cannot load the hive (file)
\systemroot\system32\config\software
og its log or alternate
it is corrupt, absent, or not writable.

Collection data for crast dump...
initializing disk for crash dump...
beginning....... o.s.v.

Er der nogen hjælp til løsningen af dette ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. september 2009 - 10:22 #3
Jeg tror at der er blevet slukket for de 220 volt mens systemet var ved at skrive til registreringsdatabasen.

Du kan læse om fejlen her:
http://support.microsoft.com/kb/822705/da

Du kan forsøge dig med en delvis gendannelse, så den kan starte:
http://support.microsoft.com/?kbid=307545

Eller du kan lave en geninstalation oven i den gamle installation. Det skulle efterlade dine data intakt, men der gives ingen garantier.