Avatar billede soeni05 Nybegynder
02. september 2009 - 10:50 Der er 3 kommentarer

Spry Textfield Validation

Hej Eksperter ..

Jeg prosøger et lave et tekstfelt der automatisk inddeler et telefonnummer med melemrum ..

Det er lykkes mig at gøre dette med "spry textfield validation patterns" - således et telefonnummer nu inddelse som flg.:

Mit problem består i at det også skal være muligt at taste +(45)´- således telefonnummeret inddeles com flg.:

+(45) 00 00 00 00

----

Er der en eller flere der kender til metoder hvor ved det er muligt at anvende flere patterns med f.eks Spry Textfield Validation=???

På forhånd tak
Søren H. Nielsen
Avatar billede olebole Juniormester
02. september 2009 - 11:08 #1
<ole>

Hvorfor bekymre sig om det på klienten, når du alligevel skal validere nummeret på serveren? Generelt er det ikke særlig brugervenligt at ændre, mens brugeren skriver - og han har næppe gavn af det, hvis valideringen sker på onsubmit

/mvh
</bole>
Avatar billede soeni05 Nybegynder
03. september 2009 - 09:20 #2
Du har muligvis ret ole ... Jeg anvender php - burde jeg kontrollere indtastningen med regexp ?
Avatar billede olebole Juniormester
03. september 2009 - 12:27 #3
Du må aldrig stole på en validering med JavaScript. Brugeren kan fylde, hvad som helst i din database, hvis du ikke validerer inputtet på serveren  ;o)