Avatar billede martin181 Nybegynder
02. september 2009 - 10:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Script til afsendelse af "wake-on-lan"

Hejsa,

jeg eftersøger et script, som kan afsende "wake-on-lan" - i mit lokalnetværk.

Jeg skal egentlig kun have en maskine startet op på den måde - men er der nogen, som har et script, som kan klare flere maskiner, så vil jeg da også gerne have fingrene i det :D

På forhånd tak :D
Avatar billede Spotgun Seniormester
02. september 2009 - 14:08 #1
Hvis du har mulighed for at opsætte et website på en IIS server, så prøv følgende pakke - det virker upåklageligt hos mig.

http://wol.codeplex.com/
Avatar billede martin181 Nybegynder
03. september 2009 - 08:33 #2
jeg har desværre ikke mulighed for at sætte en IIS Server op...

Men er da åben for andre ideer end specifikt vbscript løsninger - så længe det kan automatiseres vha. opgavestyring eller lignende
Avatar billede tofte Juniormester
03. september 2009 - 16:19 #3
Har du set på:
http://www.depicus.com/wake-on-lan/wake-on-lan-cmd.aspx

Her kan du styre det via command prompten.

Rasmus
Avatar billede martin181 Nybegynder
04. september 2009 - 10:07 #4
Hej Tofte,
jeg har lige kigget - det var sådan noget jeg ledte efter - vil du have point?

Så opret lige et svar
Avatar billede tofte Juniormester
04. september 2009 - 10:11 #5
Det var godt, det kommer her.
Avatar billede Mejan Nybegynder
10. februar 2011 - 19:59 #6
hej

jeg har brug for noget liegnde, det vil sige jeg hyar en server der kan starte pr. auotomatik om morgenen, men den anden kan kun køre wak up lan, hvordan får jeg server et til at sende en konmmado / schripm til server en - kon nu igang, en batch file  via plablagte opgaver var noge det bedsteb !!