Avatar billede the-rask Nybegynder
01. september 2009 - 17:45 Der er 3 kommentarer

Ubuntu sudo kode

hej alle eksperter, jeg har et problem, har lige installeret ubuntu og når jeg så vil gå ind i en terminal, og skrive nogle kommandoer, beder den om en sudo kode, hvad er det, hvor findes den henne?

hilsen thomas
Avatar billede jensgram Nybegynder
01. september 2009 - 18:06 #1
Du skrev en administratorkode (super user - su) ved installation?!
Avatar billede the-rask Nybegynder
01. september 2009 - 18:39 #2
hva mener du med, det tror jeg ikke jeg gjorde, har kun den når jeg skal logge ind, og det godkender den ikke, skal man skrive noget forand passworded eller hvad, er virkelig træt af det please hjælp.
Avatar billede bmpi Nybegynder
01. september 2009 - 19:45 #3
Hvad er det for nogle kommandoer, du skal skrive?

En sudo kode er en administratorkode i Ubuntu, og det password du oprettede til din bruger ved installationen, vil også være din sudo-kode.

Men prøv at smid den kommando, du skal skrive, så kan vi se, om du mangler noget i den..