Avatar billede hleth Nybegynder
12. juli 2001 - 12:19 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

kopi af database fra en sql server til en anden.

Hvordan kopier jeg en database fra en produktionserver til en udviklingsserver, så den kører på udviklingsserveren.
Jeg har allerede prøve at tage en backup i sql serveren og prøvet at restore den.
Jeg har forsøget at kopi databasen over på udviklingserver.
Men intet af det kan får den til at kører på udviklingsserveren.
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
12. juli 2001 - 12:30 #1
Har du prøvet DTS?
Avatar billede hleth Nybegynder
12. juli 2001 - 12:31 #2
nej, forklar lige
Avatar billede terry Ekspert
12. juli 2001 - 12:34 #3
MS SQL 7.0/2000?

Right click on the database in Enterpriser manager.
Choose All Task+Generate SQL Scripts and follow the instructions.
This generates all the SQL statements necessary to create the database. Then in query analyzer on the \"udviklingserver\" you can run the SQL script to create the database. Then using DTS ýou can copy the data from prod to udv....

You may need to check that all roles/user permissions are correct.
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
12. juli 2001 - 12:34 #4
Data Transformation System (svjh) bruges til at importere og Exportere Data fra en SQL Server til en anden. På den maskline hvor SQL serveren ligger kan du vælge Import and Export data og specificere input/outpu server/tabeller og derefter kopieres de valgte data
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
12. juli 2001 - 12:35 #5
DTS can also copy tables Views etc..
Avatar billede terry Ekspert
12. juli 2001 - 12:36 #6
but constraints!
Avatar billede hleth Nybegynder
12. juli 2001 - 12:37 #7
takker, jeg smutter hen og prøver det af
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
12. juli 2001 - 12:39 #8
Okay... got a point there it slipped my mind... I suddenly remember thoose boring nights specifieng the PK and FKs in all my tables after using DTS :-(