Avatar billede jarland Nybegynder
01. september 2009 - 09:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ny computer. CPU Spoergsmaal

Hejsa.
Eftersom min computer er doed, skal jeg have investeret i en ny.

Men jeg kan ikke finde ud af hvilken CPU jeg skal have.

Nogle siger at som gamer er dual core cpu'er meget bedre end quad core cpu'er. saa skal jeg have en Core 2 Duo (Wolfdale) Model E8600.

Men andre siger at Quad core processore yder meget bedre, ogsaa i spil. og saa skal jeg have en Core 2 Quad (Yorkfield) Model Q9650

Saa hvad siger i?

Skal jeg gaa efter en 3.33GHz Dual core processor eller en 3GHz Quad Core processor?

Resten af mit setup ser saadan her ud hvis det kan hjaelpe:

Bundkort: Asus MAXIMUSII/FORMULA
Grafikkort 1: ASUS ENGTX285/HTDI/1GD3
Grafikkort 2: Asus ENGTX285/TOP/HTDI/1GD3
Ram: 2 Stk. Kingston DDR2-1066 2x2048MB (8Gb ialt)
Stroemforsyning: ThermalTake ToughPower 850W

Haaber nogle kan komme med et kvalifeceret svar :)
Og i maa meget gerne komme med begrundelser..
Avatar billede Mivia Nybegynder
01. september 2009 - 12:41 #1
Når resten af dit setup er så high-end, vil de i mine øjne være en hån at komme en E8600 i.
Dermed IKKE sagt at Dual-Core ikke kan spille spil, men taget i betragtning hvor fremtidssikret dit system er, vil det nok holde længe nok til at du kan få gavn af kommende spil der kan udnytte 4 processorkerner.

Og så har jeg ladet mig fortælle at Quad-core giver bedre resultater ved overclocking ;)

Se bare Q6600'eren, som stadig kan overclockes til at følge med de nyere CPU'er :)
Avatar billede jarland Nybegynder
01. september 2009 - 13:03 #2
Jeg siger tusind mange gange tak for et svar paa mit spoergsmaal :)