Avatar billede lismads Nybegynder
31. august 2009 - 23:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan koder jeg min Linksys wireless router WRT54GC

Jeg har en Linksys wireless router WRT54GC.

Den virker fint, men jeg kan ikke finde ud af at kode den således at alle ikke kan gå på mit net. Kan ikke finde noget i brugsanvisningen der frotælle mig hvordan jeg lige gør, ej heller på nettet er jeg stødt på noget, er der en der kan hjælpe mig, så vil jeg blive glad:)
Avatar billede justrace Novice
01. september 2009 - 00:00 #1
Du skal ind på wireless-siden, og sætte den til wpa, og vælg psk.
Skriv en kode på 15 tegn.
HUSK at bruge kabel når du konfigurerer den.
Du kan også slå mac-filter til, og indtaste dine pc'eres mac-adresser, og sæt den til at acceptere dem. Alle andre mac-adresser bliver afvist.
Avatar billede ksoren Nybegynder
01. september 2009 - 00:07 #2
Under "Wireless Security"

Det bedste er WPA2+AES og en key på 63 blandede tegn (store/små/tal/specielle tegn/etc).
Avatar billede ksoren Nybegynder
01. september 2009 - 00:09 #3
Og når først krypteringen er sat på, så behøver du ikke tænke på yderligere. MAC-adresse-filtrering giver ingen større sikkerhed.
Avatar billede lismads Nybegynder
01. september 2009 - 00:27 #4
Tusin tak for svarene, nu må jeg indrømme at jeg ikke ved ret meget om det her, så mener I at jeg skal gå ind på Wireless på cden eller her på nettet under linksys hjemmeside, eller skal jeg geninstaller og så ...
Avatar billede osdata Nybegynder
01. september 2009 - 08:26 #5
Du skal logge ind på din nye router og opsætte sikkerheden som der er skrevet - wpa2+aes.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
01. september 2009 - 08:42 #6
For at logge ind på din router/Access point, kræver det at du har adressen på den, det burde evt. stå på en label under boksen, eller stå i manualen, kan du ikke finde den på nogle af disse måder, kan du trykke på windowstast + r, for at få kør boksen frem, og i den kør boks skriver du: cmd - efter du har skrevet cmd åbner der sig en sort boks, hvor du skriver:ipconfig

så får du en oversigt frem med ipadresse, undernetmaske og standardgateway - din standardgateway er adressen på din router/access point, derefter åbner du internet explore og skriver de numre der står ved din standardgateway - så vil din boks bede om et brugernavn og password, efter det er indsat er du inde i boksen
Avatar billede jonner40 Nybegynder
01. september 2009 - 08:56 #7
Måske kan du bruge denne vejledning
http://www.datanord.dk/vejl-linksys-router.pdf
Avatar billede lismads Nybegynder
07. september 2009 - 01:35 #8
Tak for hjælpen. Jubiiii nu virker det
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
10. september 2009 - 12:58 #9
hvem fortjener points her? :)