Avatar billede birkebjerg Nybegynder
31. august 2009 - 22:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

USB drive til dual boot

Hejsa

Jeg har en plan om at dual boote min bærbar med Ubuntu fra en usb nøgle. Så kan jeg nemlig bruge min firma bærbar til private ting ;-)

Nogen der kender en usb nøgle der næsten ikke stikker ud fra pc'en så jeg ikke kommer til at knække den af?

Jeg har også tænkt på en Expresscard hukommelseskortlæser, med et CF eller SD kort i, men jeg er ikke sikker på jeg kan boote fra den. Nogen der ved om det kan lade sig gøre?
Avatar billede off-line Nybegynder
31. august 2009 - 23:41 #1
Ubuntu kræver ikke så meget plads, så en USB nøgle på bare 2GB,
og de er ikke ret lange. F.eks. en Kingston. Men lidt rager de
jo altid ud.  Og ja normalt kan man godt boote op på et kort.
Men booter du op på kort, skal du i bios og sætte kortet til
1.ste boot.
Avatar billede off-line Nybegynder
02. september 2009 - 14:23 #2
Respons?
Avatar billede birkebjerg Nybegynder
14. september 2009 - 23:41 #3
Har du forslag til hvilken kingston. Jeg har tidligere haft en der kun fyldte omkring 1 cm ud, men dem jeg ikke finde mere. Jeg kan ikke finde nogen der er mindre lige under 4 cm. Jeg havde bare håbet på jeg havde overset en.
Avatar billede birkebjerg Nybegynder
24. september 2009 - 21:24 #4
Afslutter.