Avatar billede ranni Forsker
31. august 2009 - 19:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Slette drev

Hej så er jeg her igen ( sådan går det når jeg roder med  noget, jeg ikke har forstand på ).
Jeg har problemer med en af mine pc er. Kontrollampen for drev blinker uregelmæssig, så jeg tror den laver rav i pc en.
Der er noget med man kan prøve at slette den og så lade XP finde den igen------------ hvordan ????
Der er også noget med  upper  lower filter , der skal slettes------------- hvor og hvordan
Avatar billede Styrmand55 Nybegynder
31. august 2009 - 19:52 #1
Er det et internt eller eksternt drev ?
Avatar billede ranni Forsker
31. august 2009 - 20:02 #2
Det er et intern drev på en ACER 2410, den har længe ikke kunnet læse originale skiver, men kun hjemmebrændte ( selvfølgelig kun til eget brug)
Avatar billede Styrmand55 Nybegynder
31. august 2009 - 20:13 #3
Har du forsøgt at løse problemet allerede ?

Du kan prøve at fjerne drevet via enhedshåndteringen og genstarte.
Du kan så se om drevet opfører sig på samme måde efter det har re-installeret sig selv.

Er der evt. en fejlkode i enhedshåndteringen ?
Avatar billede ranni Forsker
31. august 2009 - 20:38 #4
Jeg skal lige have min rullestol kantet ind i det andet værelse og tændt op under pc en så jeg finder nok ikke ud af om det virker før end i morgen.
Jeg mindes noget om filtre, der skal slettes ???????????
Avatar billede Styrmand55 Nybegynder
31. august 2009 - 20:44 #5
Det er gerne ifm skift af brænderprogram at du evt. skal i reg.basen og slette upper & lower filter men prøv det andet først.

Jeg kigger med i morgen.
Avatar billede ranni Forsker
01. september 2009 - 21:12 #6
Hej 55.
For første gang i snart 2 år kunne drevet læse en original musik.cd,men det gik helt galt, da den skulle læse en film, det arbejder jeg nu på.
Jeg arbejder også på at slette AVG men den blokkerer ved afinstl. den mangler en film fra AVG TOOLBAR  ???? men det problem i anden tråd, hvis ikke du har løsningen.
Tak for hjælpen i denne tråd !!
NB ACEREN er næsten på vej ud til guldfiskene og jeg tager ikke 220 v ledningen fra, jeg vil se glimtet, når den forlader denne verden.
Avatar billede Styrmand55 Nybegynder
01. september 2009 - 21:24 #7
Selv tak - glad for at det virker.

Kender ikke AVG toolbar'en - bruger AVG men uden toolbar.
Prøv evt at afinstallere AVG via dets egen mappe under "Programmer".

Hvad gjorde du for at få løst problemet med drevet ?
Avatar billede ranni Forsker
02. september 2009 - 08:41 #8
Hej 55.
Jeg slettede drev i ENHÅNDS..... og lod XP finde den
AVG vil ikke slettes på normal måde og heller ikke med CCLEANER.
Den kommer med advarsel om at den mangler en fil fra AVG TOOL fil og kan kun geninstl AVG 97%, så stopper den.
Nu får den en formatering og kører den ikke tilfredstillende får den plads lige ved siden af fiskefoderet
Avatar billede Styrmand55 Nybegynder
02. september 2009 - 08:54 #9
Du kan måske prøve at tilbagestille din pc med et gendannelsespunkt fra før du begyndte at rode med AVG.
Så kan du forsøge derfra at afinstallere AVG.

Tryk F1 på skrivebordet og skriv 'gendannelsespunkt'.
Avatar billede ranni Forsker
02. september 2009 - 10:45 #11
Tak tippene for karise.
Med mine mange år på bagen er der ikke plads i "tænkeren" til meget mere eller også kører den noget langsomt.
Men så må jeg jo spørge igen , og dette forum er heldigvis villig til at hjælpe.