Avatar billede f.ts Praktikant
31. august 2009 - 19:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

OS til tynde klienter

Jeg har brug for et program, der kan omdanne vores gamle bærbare PC'er til tynde klienter op imod en 2003 server. Jeg vil gerne fortsat kunne bruge dem trådløst.
Avatar billede f.ts Praktikant
31. august 2009 - 19:19 #1
PS Det skal helst være gratis
Avatar billede Klausenbusk Nybegynder
31. august 2009 - 20:10 #2
Ubuntu server editor (godt styresystem til server brug)
Læs om alle dens funktioner her
http://www.ubuntu.com/products/whatisubuntu/serveredition/features
Avatar billede bmpi Nybegynder
31. august 2009 - 20:29 #3
Der er en masse dokumentation i følgende link, hvis man vil bruge Ubuntu til tynde klienter:

https://help.ubuntu.com/community/UbuntuLTSP
Avatar billede swiatecki Novice
31. august 2009 - 20:31 #4
En løsning jeg har set på mange skole o.lign er "thinstation" :)

"Thinstation is a basic and small, yet very powerful, Open Source "thin client" operating system supporting all major connectivity protocols: Citrix ICA, NoMachine NX, 2X ThinClient, Microsoft Windows terminal services (RDP, via RDesktop), VMWare View Open client, Cendio ThinLinc, Tarantella, X, telnet, tn5250, VMS terminal and SSH (No special configuration of the application servers is needed to use Thinstation)."

Samt

Thinstation supports a Microsoft Windows-only environment and REQUIRES NO UNIX/Linux KNOWLEDGE.
Avatar billede f.ts Praktikant
20. december 2009 - 11:35 #5
Jeg kan ikke skifte server fra MS til Linux, men savner stadig et lille program der kan lave om til tynd klient. Har prg der laver en stationær maskine om, men savner et tilsvarende til bærbare med trådløst net
Avatar billede f.ts Praktikant
19. juni 2011 - 09:50 #6
lukker nu