Avatar billede shako Novice
31. august 2009 - 19:00 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på internettet.

Jeg har købt en bærbar, en HP Pavillion dv5 Notebook.

Den fungerede perfekt i starten, men nu kan jeg ikke komme på internettet mere (trådløst).

Det underlige er at den godt kan se routeren og de andre computere på netværket, men den kan ikke selv komme på :o.

Computeren kører Vista Service Pack 1

Netværkskortet er

Atheros AR5007 802.11b/g WiFi adaptor

og så står der (nedeunder)

Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
Avatar billede shako Novice
31. august 2009 - 19:17 #1
Den kan også godt se trådløse netværk
Avatar billede kgkg Nybegynder
31. august 2009 - 19:22 #2
Hvilken fejl får du?. Er det IE, som siger at den ikke kan vise siden eller hvad. Du bliver nød til at komme med nogle flere informationer.

Får du IP, Gateway, DNS osv. Lav en ipconfig /all og dump resultatet her.
Avatar billede shako Novice
31. august 2009 - 19:22 #3
Den kan ikke tilslutte sig routerens IP
Avatar billede kgkg Nybegynder
31. august 2009 - 19:27 #4
Lav en ipconfig /all og dump resultatet her.
Avatar billede shako Novice
31. august 2009 - 19:33 #5
Får overhovedet ingen fejl. Det ligner det kører perfekt, men kan ikke komme ind på nogle sider.. Har prøvet både Firefox og IE.

Her er min IPCONFIG /ALL

http://img34.imageshack.us/img34/834/unavngivetnrc.jpg
Avatar billede kgkg Nybegynder
31. august 2009 - 19:46 #6
Kan du pinge DNS og Gateway?

Prøv lige at forny IP'en. Med en ipconfig /release og derefter ipconfig /renew

Husk at du skal kører denne cmd som admin.
Avatar billede shako Novice
31. august 2009 - 19:52 #7
Kan godt pinge DNS og Gateway.

IPCONFIG /Release

Windows IP-Konfiguration

Der kan ikke udføres nogen handling på LAN-forbindelse, når dets medie er afbrudt.
Der opstod en fejl under frigivelse af grænsefladen Loopback Pseudo-Interface i: Den angivne fil blev ikke fundet.

Og udover det er Mediet afbrudt... Så Renewer jeg..

IPv4-adresse: 192.168.10.102
Undernetmakse: 255.255.255.0
Standardgateway: 192.168.10.1

Kan stadig ikke komme på. Alt overstående var gjort som admin.
Avatar billede kgkg Nybegynder
31. august 2009 - 20:05 #8
Kan du komme på hvis du kører med kabel?

Det er sådan mere for at se om problemet kun vedrøre din trådløse forbindelse.

Du kan også prøve at resette winsock:

netsh winsock reset

Genstart computer.
Avatar billede Styrmand55 Nybegynder
31. august 2009 - 20:08 #9
Prøv lige at se den her tråd - der blev problemet løst  ved tildeling af fast IP og Windows-opdatering:

http://www.eksperten.dk/spm/832638
Avatar billede shako Novice
31. august 2009 - 20:15 #10
Kan ikke komme på LAN (Ethernet stik) (selvom jeg faktisk sendte og modtog packages). Resette Winsock virkede heller ikke
Avatar billede shako Novice
31. august 2009 - 20:18 #11
Lad mig også lige understrege at den fejl jeg får i Firefox er:

Kunne ikke skabe forbindelse

Firefox kan ikke skabe forbindelse til serveren google.dk

Browseren var ikke i stand til at skabe forbindelse til det angivne websted, selv om det findes. Dette kan skyldes at webstedet ikke accepterer forbindelser fra din computer, servicen er gået ned, eller at webstedet ikke understøtter den service eller port som du har forsøgt at forbinde til.
Avatar billede kgkg Nybegynder
31. august 2009 - 20:27 #12
Du skriver at din kablet forbindelse ikke virker. Får du ikke en IP eller hvad?

Du skriver at du kan pinge DNS og Gateway, hvad får du af svar?

Kan du tilgå din routers administrations side?
Avatar billede shako Novice
31. august 2009 - 20:36 #13
Kan ikke nå min routers administration. Når jeg pinger får jeg et respons på ca 1-2 ms

Sendt 4, modtaget 4 0% tab.
Avatar billede kgkg Nybegynder
31. august 2009 - 20:47 #14
Hvad er din gateway?

Hvad skriver du din browser for at tilgå admin siden?

Får du ikke en IP, når du sætter kabel på?

Kommer der lys i LAN lampen ud for den port som du sætter kablet i, på din router.
Avatar billede shako Novice
31. august 2009 - 21:00 #15
Går ud fra min gateway er 192.168.10.1

Admin siden: 192.168.1.100

Gik ind og disabled den trådløse og satte LAN stik i. Jeg får lys ud fra LAN lampen, og så lavede jeg en Ipconfig /all

Her er resultatet : http://img27.imageshack.us/img27/4956/unavngivetswg.jpg
Avatar billede kgkg Nybegynder
31. august 2009 - 21:15 #16
Din gateway IP, er normalt vejen til admin siden i routeren.

Hvilken router har du?

Disable det trådløse netkort på din computer. Det er stadigvæk det trådløse kort som har en IP adresse i det dump som du linker til. Kabel forbindelsen har ingen IP.
Avatar billede shako Novice
31. august 2009 - 21:21 #17
Når jeg skriver gatewayen i min browser, får jeg "Kunne ikke skabe forbindelse".

Jeg har en Linksys G54WTG (tror jeg den hedder).

Har kigget på dumpet, og ja; det ser meget mistænkeligt ud men det er altså taget med LAN stik i og med trådløs disabled...

Udover det vil jeg godt pointere at jeg kunne komme på internettet engang, så jeg har nok gjort et eller andet dumt og slået det fra.
Avatar billede kgkg Nybegynder
31. august 2009 - 21:39 #18
Hmmm. Forvirringen er snart komplet...

Hvis dit trådløse netkort er disablet, så kan det ikke få en IP. Så tjek igen.

Er dit kablet netkort enabled?
Avatar billede shako Novice
31. august 2009 - 21:53 #19
Avatar billede kgkg Nybegynder
31. august 2009 - 22:08 #20
Ja, der er ingen ændring der, det er jo stadigvæk dit trådløse netkort som har IP.

Har du disablet dit trådløse netkort?

Der sidder enten en knap til at slå det fra eller en taste kombination med Fn + en af F-tasterne.
Avatar billede shako Novice
31. august 2009 - 22:27 #21
Har deaktiveret det... Kan ikke forstå hvorfor den stadig viser det
Avatar billede kgkg Nybegynder
31. august 2009 - 22:31 #22
Har du lavet en ipconfig /renew
Avatar billede kgkg Nybegynder
31. august 2009 - 22:31 #23
Eller genstart computeren
Avatar billede shako Novice
31. august 2009 - 22:42 #24
Genstartede og (som du kan se) renewede også

http://img15.imageshack.us/img15/3774/unavngivetowi.jpg
Avatar billede kgkg Nybegynder
31. august 2009 - 22:54 #25
Jeg tror at vi snakker forbi hinanden.

Dit trådløse netkort har stadigvæk en IP.

Du skrev i #15 at du disablede den trådløse.

Det er på computeren du har disablet det trådløse ikke?

Hvor bor du henne af. Sådan mere hvis du boede lige rundt om hjørnet.

Hvilken computer bruger du til at skrive på eksperten.dk?, er den tilsluttet den samme router som du prøver at tilslutte den bærbare til?
Avatar billede shako Novice
31. august 2009 - 22:59 #26
Meget mystisk. Er 100% sikker på min trådløse er 100% disabled.

Skriver fra en anden computer som går i samme router.

Bor i Ballerup
Avatar billede kgkg Nybegynder
31. august 2009 - 23:05 #27
OK. Så har vi da konstateret at routeren virker.

Kan du rulle den tilbage til en dag hvor du ved at virkede, via systemgendannelse?
Avatar billede shako Novice
31. august 2009 - 23:07 #28
Den mulighed havde jeg ikke overvejet... Men prøver det imorgen, har lige lukket bærbaren ned, og lukker også computeren ned nu. Mange tak for al rådgivningen, nu må vi se :)
Avatar billede kgkg Nybegynder
31. august 2009 - 23:12 #29
Jeg krydser fingere :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. september 2009 - 00:38 #30
Du laver en reset af routeren ved at trykke på den lille knap bagpå ved LAN stikkene. Hold den inde i 10-15 sekunder.

Sæt routeren op igen på ny.

Det ser ud som om din router på WAN siden har en anden router med IP 192.168.1.1
Er det korrekt ?
Avatar billede shako Novice
01. september 2009 - 13:03 #31
Ja det virkede så underligt nok ikke... Satte den tilbage hvor det kørte 100%, stadig intet internet...

@Dragonknight : Tror ikke det er routeren, for den kan heller ikke komme på nettet andre steder.
Avatar billede kgkg Nybegynder
01. september 2009 - 13:40 #32
Som dragonknight skriver har du en DNS med IP'en 192.168.1.1, hvad er det for en enhed?

Jeg kunne forstå hvis der stod 192.168.10.1

Har du flere routere stående? Jeg har spurgt før men der skrev du kun at du havde din LinkSys.

Hvad har du af udstyr (til dit netværk) og hvordan har du sat det sammen?
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. september 2009 - 15:01 #33
Reset den nu, så du får factory defaults. Derefter kan du lægge endnu en ipconfig /all.
Avatar billede shako Novice
01. september 2009 - 19:34 #34
Det er faktisk rigtigt. Har 2 routere, en Linksys som så (via ethernetstik) går ind i en trådløs router, som i netværket hedder "Residential Gateway Device"
Avatar billede kgkg Nybegynder
01. september 2009 - 19:58 #35
shako, du gør det meget svært at hjælpe dig, når du ikke fortæller at du f.eks. har flere routere. Hvilket jeg har spurgt dig om tidligere, i #16.

Jeg har også tidligere spurgt dig om begge dine computere sidder tilsluttet den samme router. Hvilket du sagde de gjorde. Derfor var konklusionen at så måtte din router være OK.

1. Hvad sidder til hvad?

2. Din bærbare computer, hvilken router er den tilsluttet?

3. Den computer som du bruger til at skrive med på eksperten.dk hvilke router er den tilsluttet?

4. Og igen som jeg skrev i #32:
Hvad har du af udstyr (til dit netværk) og hvordan har du sat det sammen?
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. september 2009 - 00:52 #36
Hvis begge enheder er routere, så kan du deaktivere DHCP i den router som er sidst på kablet, og det er den første router, som tildeler IP adresser.

På den måde får du dit internet tilbage.
Avatar billede shako Novice
03. september 2009 - 14:35 #37
Fandt så ud af svarret selv (eller rettere sagt; det var en ven som løste det for mig).

Det var routerens måde at teldele IP'er på der var underlig. Det endnu mere underlige er jeg sagde den heller ikke virkede andre steder, men det eneste anede sted jeg havde prøvet teldelte IP'er på samme måde >.<

Men jeg syntes aligevel kgkg skal ha point for at have været så hjælpsom, så post du bare svar.
Avatar billede kgkg Nybegynder
03. september 2009 - 15:08 #38
Ok, her er et svar.
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. september 2009 - 17:15 #39
Nøjagtig som jeg skrev i #36