Avatar billede mm1 Nybegynder
31. august 2009 - 17:08 Der er 1 kommentar

Internetforbindelse periodisk ustabil

På det seneste er min internetforbindelsen på min stationære blevet periodisk ustabil. Hver 2.-3. minut går det ned og kan ikke hente nye websider, så går der et par minutter hvorefter det fungere lidt igen.

Interessant nok kan den godt holde fast i serveren til f.eks. world of warcraft i timevis, hvor den samtidig ikke vil åbne http.

Problemet findes kun på min stationære, bærbaren fungerer fint både kablet til routeren eller over trådløs. Det får mig til at tro, at den stationære er problem. Har prøvet forskellige netkabler og to netkort, men problemet forsætter.

Hvad kan det være?

Lidt data:

Windows XP x64
10/2 mbit Telenor med Zyxel P-660HW-D1 4 ports router/switch + trådløs
IE, Firefox og Chrome.

På forhånd tak.
Avatar billede amigafreak Nybegynder
02. september 2009 - 15:05 #1
et skud i tågen fra min side...

jeg vil begynde og se efter trojaner,orme virus osv. når du kan spille WOW osv. er der ligesom hul "ud". for at teste hardwaren kan du hente Damn small linux som en Live-cd, der booter op ude om din harddisk. direkte fra cd-drevet. så skulle du kunne surfe i vildskab, ellers er det dit hardware der måske halter. dog med forbehold at DLS kan genkende dit netkort

http://www.damnsmalllinux.org/download.html

ellers antivirus, spybot S&D, ad-aware, Superantispyware osv