Avatar billede hauge1212 Nybegynder
31. august 2009 - 14:41 Der er 2 kommentarer

Sitemesh exclude

Jeg vil høre om der er nogen der ved om det er muligt at sætte et filter på et SiteMesh, så det kun er de filer der ikke bliver inkluderet af andre, der bliver dekoreret?

De eneste former for filtre jeg har fundet, ligger på specifikke mapper og filer. Men jeg vil gerne lave et tjek om filen bliver inkluderet af en anden, hvormed den ikke skal dekoreres. Grunden til dette er at jeg ikke med sikkerhed kan sige hvor mit flow starter.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2009 - 02:32 #1
Jeg kender intet til Sitemesh, men umiddelbart lyder det om at den nemmeste løsning er at dele indhold op i start indhold og inkluderet indhold og putte dem i hvert sin directory struktur og kun dekorere requests på URL'er til start indhold.
Avatar billede hauge1212 Nybegynder
07. september 2009 - 10:08 #2
Nu er mit problem netop at jeg ikke kan være sikker på hvor i flowet der startes, og derved hvilken side der bliver kaldt først.

Alt afhængig af hvilken parameter der er med i URL'en, sendes brugeren til en bestemt side. Men parameteren bliver desværre ikke sendt med til siden, så man kan ikke på den enkelte side finde ud af om det er startsiden.

Jeg er i gang med at rette i backenden for at se om jeg kan sende noget med, sætte et flag eller noget lignende.