Avatar billede idaholst Nybegynder
31. august 2009 - 12:56 Der er 4 kommentarer

Ghost boot disk på usb

Jeg har købt nogle netbooks som jeg gerne vil installere vha. Ghost. Jeg har installeret en af netbook og vil oprette et image som jeg så kan lægge ind på de andre. Mit problem er dog, at der ikke er optisk drev på maskinerne og jeg kan derfor ikke indlæse en ghost boot disk når imaget skal oprettes/indlæses.
Kan det mon ikke lade sig gære, at lave en ghost boot usb-nøgle?
Den version af Ghost jeg benytter, understøtter ikke at lave bootimages på usb (enterprise ed.)
Avatar billede jonner40 Nybegynder
31. august 2009 - 13:36 #1
Hej

prøv at se om der ikke er noget du kan bruge på denne side
http://wiki.eeeuser.com/restore_1000h
Avatar billede off-line Nybegynder
31. august 2009 - 14:18 #2
Man kan i alt fald med Paragon Drive backup.
Hvis den Ghost du skriver om er Nortons, så gå ind under
Recovery disk, der står det formodentlig som en mulighed.
Avatar billede idaholst Nybegynder
01. september 2009 - 10:37 #3
Men det slet ikke muligt at lægge et ghost boot image (.iso) over på en usb-stick og boote op via den?
Avatar billede jonner40 Nybegynder
01. september 2009 - 11:12 #4
Jo jeg har lavet det med den guide som jeg henviste til
http://wiki.eeeuser.com/restore_1000h
det er winxp ,der er på maskinen
kig under "Things you will need" på siden
husk også at rette bios til at boote fra usb