Avatar billede rozz Nybegynder
31. august 2009 - 12:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

GIMP hjælp

Hej derude :)
jeg har gimp2 Dansk vers. jeg ønsker at lave image map med gimp - dvs jeg har et billede, hvor jeg ønsker at hvis jeg klikker på højre hjørne så kommer jeg til en webside , altså et hyperlink men så ligger på billedet - det er nødt til at være en del af billedet da jeg ikke kan bruge html scripts til dette

mener bestemt Gimp har denne mulighed men kan sgut ikke finde det
Avatar billede nissen2630 Novice
31. august 2009 - 13:33 #1
Se under Filter -> internet -> image map
Avatar billede nissen2630 Novice
31. august 2009 - 13:38 #2
Du skal nok støvsuge nette for en nyere plugin til erstatning for den der er i std.

Der findes nogle der kan 10.000 gange mere og er langt mere præcise.
Så det er bare i gang med at lede ;-)
Avatar billede rozz Nybegynder
31. august 2009 - 14:33 #3
tak Nissen MEN - nu hedder min fil så pludselig .jpg.map ??? når jeg ligger den på serveren så vil den ikke godkende at den slutter med map...
Avatar billede nissen2630 Novice
31. august 2009 - 15:11 #4
Omdøb den så den kun hedder .map (fjern .jpg fra filnavnet)
Avatar billede rozz Nybegynder
31. august 2009 - 15:23 #5
men det er netop .map serveren ikke vil give mig lov til at ligge på...

skal indskyde jeg bruger et CMS system - først skal billeder oploades osv