Avatar billede zeekie Nybegynder
31. august 2009 - 10:11 Der er 8 kommentarer

Fjernadgang til pc over lan ?

Hey derude.

Jeg har et spørgsmål.
Jeg har ovre i min fars firma en pc, som jeg gerne vil kunne logge på når jeg er derovre. Problemet er at jeg ikke gider at sætte en skærm til og sån. Så findes der ikke en måde til at jeg kan lave et program eller noget en lille fil hvor jeg kan kode den til en ip med  et kodeord og brugernavn så jeg kan logge på den ?

Det samme problem har jeg her hjemme. Jeg har en pc hvor jeg gerne vil logge på for at lave noget arbejde. Men jeg har altså ikke så mange skærme i huset til at sætte en skærm til dem alle. Og jeg har ikke overskud til at flytte en skærm over til en pc over til den anden for at ordne det jeg skal på den ene pc.

Så er det ikke muligt at have noget fjernadgang på pcen ? Sådan at jeg kan logge ind på den ?
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2009 - 10:26 #1
Hvis du bruger Windows XP kunne du jo med fordel bruge fjernskrivebord:

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/mobility/getstarted/remoteintro.mspx
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
31. august 2009 - 10:28 #2
kan du ikke bare bruge ssh?
men vis du vil logge inf på et mere grafisk milijø (fx skrivebord) kan du så ikke bare fjenstyre den normalt??? (kan ikke lige sige hhvordan man gør dette i win da jeg selv brugere linux/ubuntu
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2009 - 10:28 #3
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
31. august 2009 - 10:29 #4
how der vist ok mange fejl i min kommentar
Avatar billede nissen2630 Novice
31. august 2009 - 10:37 #5
Team viewer er et perfekt program til formålet:
http://teamviewer.com/da/index.aspx
Avatar billede zeekie Nybegynder
01. september 2009 - 17:20 #6
Aha. Mange svar.

Tror jeg glemte at sige at jeg kører Vista. Det er noget lort ja. Men det er det eneste som jeg lige gad ha på indtil videre.
Fik nok af xp og skulle ha noget til mine 12gb ram. Anden historie.
Avatar billede zeekie Nybegynder
01. september 2009 - 17:21 #7
Skal siges udover, at ssh ? og alt muligt andet er som at tale kinesisk til mig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2009 - 22:55 #8
Når du opretter spørgsmål i denne kategori står der:
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For a få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

Ved at du bruger den rette kategori, får du hurtigere svar.
Se bl.a. http://www.eksperten.dk/faq#faq-2-2