Avatar billede frankini Nybegynder
31. august 2009 - 09:08 Der er 7 kommentarer

Opsætning af fjernskrivebord

Jeg har ikke nogen erfaring omkring brug af fjernskrivebord og ved derfor ikke om jeg skal bruge windows fjernskrivebord - eller om der er noget andet freeware der er nemmere at sætte op?

Jeg formulerer lige hvad jeg skal bruge fjernstyringen til herunder.

Jeg har en "stald-pc" hvor jeg kører et par programmer, som jeg meget gerne vil kunne overvåge fra min pc hjemme i stuehuset. De 2 pc'ere er begge på internet, men er ikke forbundet via noget trådløs internet - da der er ca. 8 km fra "stald-pc" og til "stuehus-pc"

jeg bliver vel nødt til at have en fast ip adresse på min stald-pc?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
31. august 2009 - 09:15 #1
det er ikke nødvendigt med en fast ip, men det gør jo det hele noget nemmere
Avatar billede jonner40 Nybegynder
31. august 2009 - 09:57 #2
Hej

du kan evt. kigge på Logmein og se om det kan bruges
https://secure.logmein.com/products/free/
det er web baseret
Avatar billede frankini Nybegynder
31. august 2009 - 20:32 #3
Hej Jonner40

Jeg har installeret Logmein, det var supernemt at installere - og det ser ud til at det er lige hvad jeg har behov for.
Nu har jeg jo ikke prøvet at bruge det så meget endnu, men at noget jeg har gået og tænkt over så lang tid, kan løses på 1/2 time - det er jo helt perfekt.
Pointene er dine - tak for hjælpen

Venlig hilsen
Frank
Avatar billede jonner40 Nybegynder
31. august 2009 - 20:56 #4
Rigtig godt at jeg kunne hjælpe
held og lykke med det
Avatar billede jonner40 Nybegynder
01. september 2009 - 15:15 #5
tror at du skal acceptere svar for at lukke tråden
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2009 - 16:19 #6
jeg vil nu råde til at bruge teamviewer som er dansk og ligetil. du kan finde det på denne adresse http://www.tinyurl.dk/9884

håber det er bedre, det syntes jeg
Avatar billede jonner40 Nybegynder
01. september 2009 - 19:11 #7
Ja det er rigtigt godt ,bruger det selv , men gratis licensen gælder kun for opkobling i 25 timer om måneden ,ønsker man mere tid så skal man købe programmet
og så generer programmet nye koder hver gang man logger på ,som man skal taste ind for at forbinde komputerne
men rigtig godt program til support