Avatar billede brownghost Nybegynder
30. august 2009 - 01:39 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

iis 7 install med asp, hvorfor simpel accesss db virker ikke??

køre jeg simpel newspad app fra webwiz.com så siger den at adobe.connection ikke virker, altså den kan ikke finde det der skal snakke med access databasen..

jamen det er da noget der er default i iis ??

Godt så, så prøver vi da bare et anden web app...
en webshop, der virker og køre på win2003 med iis der høre med 2003

denne shop siger den nye iis på min win 2008 server bare fejl 500 internal server error..

GØR jeg noget helt forkert..
hvad mere end install IIS og trykke ASP vil man gerne have med og Server side include skal der til for at iis 7 virker???
Avatar billede keysersoze Guru
30. august 2009 - 10:23 #1
funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl".
Avatar billede brownghost Nybegynder
30. august 2009 - 12:24 #2
okay det med fejl 500 løst.

men at alle database conetions fejler
ADODB.Connection

og at der ingen drivers er inde i odbc i kontrol panel fatter jeg ikke....

så det vil sige at MS altså har lavet en 64bit server der ikke kan afvikle XML, ACCESS og alle de andre mange database typer.. fordi det er 64bit... ????
Avatar billede keysersoze Guru
31. august 2009 - 09:28 #3
kom med fejlmeddelelsen og lad os se hvad der sker.
Avatar billede QCode Nybegynder
31. august 2009 - 11:33 #4
til alle der har det problem win 2008 iis 7 64BIT = ingen odbc drivers.. de laves ikke til 64bit.. ergo du kan kun connect til MS SQL på en connection måde..

du kan ikke connect til alle andre DB typer.
Eks
Access, XL, Perl, Oracel osv..

Latterlige MS fortæller jo intet om dette..
26 timer spildt 2 mand..
Avatar billede QCode Nybegynder
31. august 2009 - 18:24 #6
keysersoze: dur ikke for der e r ikke nogle ODBC drivers på serveren...

Glem det, men mindre du selv har en server hvor det køre og ved hvordan, så glem det..

Vi har da selv søgt på nette. 2 dage 26 timer.
jeg ville ikke poste her inde hvis jeg ikke havde søgt på nette først..
Avatar billede QCode Nybegynder
31. august 2009 - 18:26 #7
hvordan lukker man poster her inde..

(kan ikke lide den ny side i har fået her inde)
;(
Avatar billede keysersoze Guru
31. august 2009 - 18:33 #8
sikke en positiv indstilling... dobbeltbruger eller?
Avatar billede brownghost Nybegynder
31. august 2009 - 18:57 #9
yeahh var logget ind med firmates bruger.. my bad..
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2009 - 02:47 #10
Der findes ODBC til 64 bit Windows.

Mne der findes ikke en 64 bit ODBC driver til Jet.

Det mener jeg ikke at Microsoft ligger skjul på. Alle ved det ihvertfald.

Det er sågar på Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Jet_Database_Engine

The Jet Database Engine will remain 32-bit for the foreseeable future. Microsoft has no plans to natively support Jet under 64-bit versions of Windows. This means that native 64-bit applications (such as the 64-bit versions of SQL Server) cannot access data stored in MDB files through ODBC, OLE DB, or any other means, except through intermediate 32-bit software (running in WoW64) that acts as a proxy for the 64 bit client.[6]

Der er fin adgang til XML og stort set alle andre databaser fra 64 bit Windows.

Det grundliggende problem er at ASP og Access er totalt outdated teknologi idag.

Tid for at planlægge et skift til current teknologi.
Avatar billede brownghost Nybegynder
01. september 2009 - 12:03 #11
stort set alle andre databaser fra 64 bit Windows..
NOPE, for der er forsat ikke nogle drivers inde i odbc, under drivers.. så hvordan skal serveren kontakte alle de databaser du snakker om..??

og der var da også billioner af andre på nette der havde samme problemer som mig, og de kunne heller ikke finde svare.

Køre du selv en 64bit version og har du selv connect til de databaser du taler om..
Eller nævner du bare ting du har læst, så det er noget du tror du ved??