Avatar billede lassemelbye Nybegynder
28. august 2009 - 16:16 Der er 4 kommentarer

Dansk side bliver højere placet på den engelske google, end den danske Google

Jeg har lavet hjemmesiden www.fyns-olie.dk, som omhandler VVS. Efter lanceringen er siden kommet på Google, men hvad er undrer mig er, at hvis man søger efter oliefyrsservice på den internationale Google bliver den højplaceret, men hvis man søger efter oliefyrsservice på den danske Google har siden en langt lavere placering.

Så vidt jeg ved, placerer Google danske sider højere, når man søger på Google Danmark end den internationale Google, og efter som siden er dansk burde den have en højere placering i google dk, hvilket den ikke har. Hvordan kan det gå til?
Avatar billede MichaelGrove Nybegynder
28. august 2009 - 17:13 #1
Jeg vil mene at det er fordi at der ikke er ret mange udenlandske hjemmesider der har SEO optimeret deres side til søgeordet: "oliefyrsservice". Men det er der derimod mange Danske sider der har.
Avatar billede lassemelbye Nybegynder
28. august 2009 - 18:08 #2
Ja, men de danske sider der har, burde også fremkomme på den engelske Google lige som min.
Avatar billede jimmydk Nybegynder
28. august 2009 - 19:41 #3
Hvis du har klikket på det link som er i den internationale søgning, men ikke i den danske.
Hvis den blive placeret højere på den internationale end den danske.

Lige et par hurtige råd til søgemaskineoptimering.

a) Titellen på siden, lav den i en <h1></h1> og ikke i banneret.
b) skær ned på alle de søgeord, skriv noget mere i meta beskrivelse
c) Få noget mere tekst på forsiden, som også indeholder søgeordene
d) lig en titel på menupunkterne
e) Titellen på selve hjemmesiden kunne være "Fyns Olie - konkurrencedygtig inden for oliefyrsservice, jordvarme mv."  det holder de 70 tegn.

Tilmeld siden til linkdatabaser / link kataloger,
Avatar billede jimmydk Nybegynder
28. august 2009 - 19:42 #4
Sry det skulle have været en kommentar.!