Avatar billede vildensky Nybegynder
27. august 2009 - 19:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Splash når maskinen er HELT startet op +Autocookie remover til GirlyFimse comp.

Hej Epic Guru Masters :)

Jeg har nu i flere dage været i gang med at sætte min
nieces(11år)computer op.

Det har været en mega hård og foruroligende kamp at finde en masse Girly Fimse ting til hende, og jeg ville let kunne skrive en Lang Tutorial om hvordan man sætter en tøsemaskine op!

Her et par pics.
Der er en chance for at dine øjne eksploderer hvis du klikker på disse links.

[img]  http://i237.photobucket.com/albums/ff241/Vildensky/FimseGirlyTheme.jpg
[/img]

http://i237.photobucket.com/albums/ff241/Vildensky/FimseFront.jpg

Men…

Det er en ældre maskine så den er lang tid om at starte op.

-?-  SÅ der For: Kan man finde eller skrive et lille stykke software som laver en splash screen når maskinen er HELT færdig med at starte og loade og alle de andre småting jeg regner med at den gør når den starter.(Som jeg sikkert lærer en dag)

-!-    Fordi min niece er mere ivrig end en hund med en frisbee, og trykker straks løs når skærmen tænder, og får så pludselig en masse programmer der starter samtidig. jeg har forklaret hende fænomenet, men software løsningen ville være optimal og spare mig for en masse opringninger

-?- Og Findes der et nifty lille freeware program der selv kan slette lidt cookies og evt. malware og andet snask.            (hun er næææsten gammel nok til at kunne det selv)

-!- Det kunne jo nemlig spare mig for en masse renderi og vedligeholdelse.

Og ja, der flere af mine venner der ikke vil kendes ved mig før den maskine er ude af min lejlighed  :D

Og ja, jeg bliver ikke overrasket hvis der dumper et par nylonstrømpebukser ind af brevsprækken en af de nærmeste dage  :D
Avatar billede vildensky Nybegynder
27. august 2009 - 19:07 #1
27. august 2009 - 22:01 #2
Hvilket SIKKERHEDSPROGRAM(MER) er der instaleret ?

Du har vel oprette en speciel bruger login til tøsen alene ? Evt. som begrænset bruger ?

Og så en [Administrator] som DU kender passwd til !

Generelt: Når jeg sætter 'tøse' (og vise 'knægte') Computerer op så bruger jeg typisk elementer herfra -> http://www.diddl.dk/default.asp?clicked=2295

Startside -> http://www.dr.dk/b/Oline/forside.htm
Avatar billede vildensky Nybegynder
28. august 2009 - 11:39 #3
jeg har AVG free som virus scanner og så de scanner programmer som jeg fik linket af dig sidst jeg havde et indlæg her inde.
måske en god idé med en begrænset bruger. skal til fyn i weekend. så kommer nok først online næste uge
Avatar billede vildensky Nybegynder
01. september 2009 - 13:52 #4
lukker den her..vigtere ting venter..hun må få den som den er. og så må det briste eller bære