Avatar billede Styrmand55 Nybegynder
27. august 2009 - 14:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Adgang til C: nægtet

Hej.

Har fået sat et trådløst hjemme-netværk op (Vista) og sad og rodede med tilladelser til fildeling.
Jeg havde aktiveret deling af hele C-drevet men ville fjerne tilladelsen dertil senere.
Resultatet er desværre blevet sådan, at jeg mangler fanebladene "Sikkerhed" og "Kvota" under egenskaberne for C:
Kan således ikke få adgang til oversigten for godkendte bruger- og gruppenavne samt tilladelserne.

Endvidere nægtes der adgang til C: - "drevet er ikke tilgængeligt" hvis jeg dobbeltklikker via sti-finder.

Nogle filer er tilgængelige gennem deling men jeg kan f.eks. ikke kør cmd-promt som administrator.
Jeg har hele tiden været logget på som administrator.

Hvordan får jeg kontakt med C: igen ?
Avatar billede Evamusen Nybegynder
27. august 2009 - 14:51 #1
Hej Styrmand55.

Uha det er noget være noget du har fået lavet der.
Har du forsøgt at lukke det hele ned og genstarte?
Og hvis dette ikke hjælper er den hurtigste løsning nok at geninstallere. Desværre ;0(

Venligst Eva
Avatar billede Styrmand55 Nybegynder
27. august 2009 - 14:54 #2
Har forsøgt at genstarte med samme resultat.
Jeg kan stadig tilgå programmer, dokumenter mm men selve adgangen til C: er stadig låst.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. august 2009 - 18:31 #3
Gå til en gendannelsespunkt før du fiflede med fildeling. Det skulle løse problemet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. august 2009 - 18:35 #4
Hvis du ikke ved hvordan du gør det, så tryk på F1 og søg efter "Hvad er systemgendannelse" gå ind under punktet, og der finder du et link til det.
Avatar billede Styrmand55 Nybegynder
27. august 2009 - 20:14 #5
Hej Dragon - tak for tippet.

Forsøgte Systemgendannelse ved normal start men bliver nægtet adgang til C:

Startede op i fejlsikret og kørte rstrui.exe som admin. via promt.
Fandt et gendannelsespunkt fra i går og lod maskinen køre det.

Desværre er problemet der stadig - underligt at kunne se sine filer uden at kunne flytte dem.

Egenskaber for C: siger 0 byte i str. og fejlmeddelelserne siger; "Placeringen er ikke tilgængelig" - "C:\ er ikke tilgængelig" - Adgang nægtet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. august 2009 - 10:39 #6
Prøv om du kan ændre til et ældre gendannelsespunkt
Avatar billede Styrmand55 Nybegynder
30. august 2009 - 16:54 #7
Hej igen - problemet er løst.

Jeg prøvede et tidligere gendannelses punkt - dog uden resultat.

Jeg førsøgte mig på anden vis. Jeg havde adgang til C:'s manglende faneblade i fejlsikret tilstand.
I fanen "Sikkerhed" konstaterede jeg at to af de 4 "normale" adgange manglede. Jeg tilføjede dem manuelt.
Hos mig skal der være flg. 4: 'Godkendte brugere', 'SYSTEM', 'Administratorer' samt 'Brugere' - kan ikke huske hvilke to der manglede.

Fik følgende fejlmeddelelse ifm. tilmeldingen af nye brugere i fanen: "Der opstod en fejl under brug af sikkehedsoplysninger for C:\Boot - Adgang nægtet"

Kunne vælge "Fortsæt" eller "Annuller" - valgte Annuller.

Fik derefter en længere "Windows sikkerhed" meddelelse omkring tilladelsesindstillinger hvor der var risiko for en inkonsekvent tilstand. Jeg tror det var den tilstand min pc var overgået til !?

Efter genstart fra fejlsikret til normaltilstand, var der atter adgang til C:

Takker for budene :)