Jeg har løst porblemet, og gik faktisk i en helt anden retning. Jeg satte mig ned med en revisor og fik instruktioner og gik derefter hjem og lavede et Excel ark.
Det er ret nemt at arbejde med - hvert år laver man en kopi af det tomme ark og begynder så at fylde ind. Start med at udfylde øverste felt i bank-kolonnen med det der står i banken ved årets start.
Dernæst fylder man bare ud derned af - og ved poster der er momsfrie sætter man bare et "x" i kolonnen "Momsfri?"
Der er et ark til hvert halvår (eftersom jeg er på halvårs-moms) og i toppen af arkene regnes moms-tallene ud.
Bank-saldoen overføres automatisk til 2. halvår, og på det sidste ark kan man få hjælp til selvangivelsen, ved at indtaste renteindtægter og renteudgifter. Så beregnes felterne på selvangivelsens rubrik 111, 114 og 117
I er alle velkomne til at bruge denne - jeg har lagt den på
http://www.gratisupload.dk/download/33586/Skriv gerne hvis nogen laver forbedringer på den :o)
Med venlig hilsen
Martin Kruse Jensen