Avatar billede sargon Nybegynder
12. juli 2001 - 08:58 Der er 21 kommentarer

DDR Ram`s BundKort

Er der nogen der kam skaffe et DDR RAM`s BundKort til billige penge og det er Cirka 1600 Kr. Hvis i kan finde noget så HUSK !!! at skive adressen. ;o)
Avatar billede curtsen Nybegynder
12. juli 2001 - 09:02 #1
hvad med selv at tjekke...

her for eksempel..

http://www.edbpriser.dk

Avatar billede sargon Nybegynder
12. juli 2001 - 09:04 #2
Hej allesammen der svarer på dette sprøgsmål, er det bedere jeg køber 512 SD RAM i stedet for et DDR RAM`S BUNDKORT. ;o)
Avatar billede curtsen Nybegynder
12. juli 2001 - 09:08 #3
asus har lavet et der kan køre med både ddr og sd..

http://www.asus.com/products/Motherboard/socketa/a7a266/index.html

pris...  1474  på edbpriser..
Avatar billede curtsen Nybegynder
12. juli 2001 - 09:10 #4
du kan også få mb og 128 mb kingston  som en bundle for ca 2100..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2001 - 09:20 #5
Jeg har et A7A266, det er et godt board.
Avatar billede hologram Nybegynder
12. juli 2001 - 13:15 #6
Det skal lige siges, at det motherboard Asus har lavet, der både har sokler til DDR- og SD-Ram ikke kan foreslås, da det har ALI-chipsets som er kendte for at lave konflikter med alt det kan komme i nærheden af (specielt AGP-grafikkort) ;)

Men hvis der er nogen der ser et ASUS Motherboard med sokler til både DDR- og SD-RAM, der -ikke- har et Ali-chipset, så er de da velkomne til at sige til... ;)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2001 - 16:02 #7
hologram>> Jeg har hverken konflikter med Mit ASUS V7700 AGP kort, mit net kort eller lydkort. Det er et kanont motherboard.
Avatar billede hologram Nybegynder
12. juli 2001 - 16:18 #8
Ok...

Well... jeg har både set problemet adskillige gange, og bandet over det lige så mange gange, så jeg har ikke tænkt mig at løbe den risiko... ;)
Avatar billede hologram Nybegynder
12. juli 2001 - 16:20 #9
Sargon>

Det er egentlig op til dig at bestemme...
Du må huske at det var med DDR-RAM at en T-Bird 1200 slog en P4 1500 (mener det var de specifikationer)
Jeg ville klart foretrække DDR-RAM!
De er heller ikke så forfærdeligt dyre længere.

Men som curtsen har skrevet, så prøv at kigge dig omkring på http://www.edbpriser.dk :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2001 - 16:20 #10
Hologram det mobo her har da ikke ali chipset, men det tager da DDR ram...... Det koster dog 1675 kr ved www.edbpriser.dk

A7M266 ATX Socket A / AMD 761 / 5PCI-1AGP / IDE100 / NIC 1.675 kr.

http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/socketa/a7m266/index.html
Avatar billede hologram Nybegynder
12. juli 2001 - 16:32 #11
Ja, men jeg vil gerne have et MB, der -både- har sokler til SD og DDR :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2001 - 16:35 #12
Hologram>> man kan jo alligevel kun bruge den ene type ram ad gangen.
Avatar billede hologram Nybegynder
12. juli 2001 - 16:38 #13
james>

Det ved jeg godt! ;)
Det var nu heller ikke det jeg havde tænkt mig.
Jeg ville bare gerne starte med nogle SD-RAM og så købe DDR-RAM når priserne falder... så er jeg både nu- og fremtidssikret... (så længe det varer) ;)
Avatar billede blue_snow Nybegynder
12. juli 2001 - 21:41 #14
jeg har selv lige købt my pc og overvejede at købe DDR ram men det kan hverken svar  sig ifølge prisen (flere hundrede kroner)eller hastigheden kun 10% mere. her er et til både DDr og SD Ram
  Asus A7A266 ATX Ram: 3 x 168-pins
2 x 184-pins DDR
edbpriser.dk - hardware - asus - Asus A7A266 ATX

Avatar billede blue_snow Nybegynder
12. juli 2001 - 21:44 #15
PS. man ved jo ikke om DDR-Ram bliver et flop ligesom RD-Ram.
PPS. når/hvis de bliver til noget, så er det billigere og købe nyt bundkort til den tid
jeg sparede 700 kr
Avatar billede blue_snow Nybegynder
12. juli 2001 - 21:46 #16
http://www.midtdata.dk sender varen samme dag hvis du bestiller inden 17:30
Avatar billede hologram Nybegynder
12. juli 2001 - 22:15 #17
Som sagt, så var det jo med DDR-RAM at en T-bird 1200 MHz slog en P4 1500 MHz...
Så jeg tror næppe på at DDR-RAM kommer til at blive et flop... de er jo også ret populære i grafikkort! ;)
Avatar billede blue_snow Nybegynder
13. juli 2001 - 01:42 #18
hologram>> ka vi godt blive enige om at man fame ska være rig for at købe bundkort/DDR ram !?!
Avatar billede hologram Nybegynder
13. juli 2001 - 01:47 #19
Nøøh... Priserne falder faktisk ret pænt hele tiden! Se her:

DDR-SDRAM PC2100 ECC
Kingston 256MB  -  184pins / 64bit(72bit) / 7.5ns / 1. Parts  -  835 kr.

Og bundkort koster ikke meget mere end dem til SD-RAM
Avatar billede blue_snow Nybegynder
13. juli 2001 - 02:04 #20
hologram>> hvor har du fundet dem ???
de sidste jeg kikkede på kostede 980.kr ca.
det nærmste Asus bundkort jeg fandt var pris forskellen på 500 kr !
Avatar billede hologram Nybegynder
16. juli 2001 - 04:11 #21
http://www.edbpriser.dk :)

Ved ikke grunden til det drastiske fald i prisen, men billigt, det er det sq! ;)