Avatar billede karinah Nybegynder
27. august 2009 - 09:26 Der er 8 kommentarer

Porbler med install af office 07

Hej..
Jeg har prolemer med at installere office 07. Har lige formateret min com, så den skulle være helt klar.

Men midt i installationene skriver den:

Installationsprogrammet kan ikke finde Proofing.da-dk\Proof.en\Proof.cab. Søg efter gyldig installationskilde.

Nogen ide om hvad det betyder?
Avatar billede osdata Nybegynder
27. august 2009 - 09:50 #1
Det kunne godt tyde på at den ikke kan læse alle filerne på din cd.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede kgkg Nybegynder
27. august 2009 - 10:42 #2
Prøv lige at køre en kontrol af din harddisk.

Kør en chkdsk c: /r/f fra en DOS prompt.

Du får en meddelelse om at disken ikke kan kontrolleres da den er i brug og spørger om der skal planlægges en kontrol næste gang computeren starter. Svar JA til dette og genstart computeren. Og lad den kører diskkontrollen når computeren genstarter.
Avatar billede karinah Nybegynder
27. august 2009 - 22:40 #3
hej tak for svar:)

Hvad er en dos prompt? og hvad skal jeg gøre når det er gjort? prøve at installere igen?
Avatar billede kgkg Nybegynder
27. august 2009 - 23:49 #4
he, he.

Jeg var i tvivl om jeg skulle forklare hvad en DOS prompt var, men da du skrev at du lige havde formateret din pc, så satsede jeg på at du viste hvad det var.

Det du skal have gjordt er et du skal scanne din harddisk for fejl.

Jeg har før oplevet underlige fejl om at der mangler en fil ved installation af programmer, hvis disken har defekt blokke.

Jeg har lagt en guide i .pdf format, som forklarer hvordan du åbner en dos prompt.

Den starter med Vista og nederst XP.

Hent den her: http://php.kgsoft.dk/xpvistadosprompt.pdf

Når du har fået åbnet DOS Prompt vinduet, så skal du skrive følgende:

chkdsk c: /r/f

og taste Enter.

Du får sikkert en meddelelse om at disken ikke kan kontrolleres, da den er i brug og om du vil planlægge en diskkontrol næste gang computeren starter. Til dette skal du svare JA og derefter genstarter du computeren.

Efter genstart, kører der nu en scanning (der tælles ned i 10 sekunder, så rør ikke ved tastaturet). Det kan godt tage flere timer, alt efter hvor stor disken er.

Efter scanningen er færdig kan du prøve at installere dit program igen.

Hvis det går godt, så er det jo fint, hvis ikke, så tager vi den derfra.

Jeg håber guiden er til at forstå, ellers hører jeg det jo nok.
Avatar billede karinah Nybegynder
31. august 2009 - 12:59 #5
HEj.¨.
jeg takker for hjælpen, men havde desværre ingen succes med det:(
Avatar billede kgkg Nybegynder
31. august 2009 - 13:41 #6
Tjek lige CD'en om Proofing.da-dk\Proof.en\Proof.cab eksistere.

Når den kommer med fejlen og skriver Søg efter... Kan du komme til at browse efter filen?

Den skulle gerne være til at finde ved at browse til <DIT CD-DREV>:\PROOFING.DA-DK\PROOF.EN\PROOF.CAB

Hvis det ikke hjælper, så prøv evt. at oprette en mappe på din HD og kopier CD'en over i den mappe og kør installationen derfra.

Hvis der er fejl på din CD, så før du måske en fejl ved kopieringen. Og så skal du have fat i MS, for at få en erstatnings CD.
Avatar billede karinah Nybegynder
31. august 2009 - 19:45 #7
hej..
tak for det. det er simpelthen filen der er beskadiget, så kan ikke kopiere den:(
Avatar billede kgkg Nybegynder
31. august 2009 - 19:56 #8
OK. Så skal du have fat i MS, for at få en anden CD.

Har du prøvet at kopiere CD'en i et andet drev? Det kan jo være
dit drev som ikke har det så godt.

Du kan evt. prøve nogle af de ting som står her:

http://support.microsoft.com/kb/924619/da