Avatar billede ranni Forsker
26. august 2009 - 19:51 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

efter 4.opstart meget langsom start.

Hej Jeg har formateret og nyinstll XP. Den startede med lyn og torden 4 gange også efter instl. af Picassa og et par andre småprogrammer. Efter 4. start er den blevet enorm langsom ???
Jeg har set de mange svar, der er under "langsom opstart" men nogen er alt for indviklede til min viden, så evt. hjælp skal nok bøjes i neonrør eller skæres ud i jernplade.
26. august 2009 - 20:04 #1
Har du gennemføre ligesom ->
http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...

Har du 100% WindowsUpdate incl SP3 ?
Har du relevante sikkerhedsprogram(mer) ?
Avatar billede ranni Forsker
26. august 2009 - 21:11 #2
Hej igen karise.
Jeg har 4 pc er igang ( for ikke at have for meget flyttegods i min rullestol)
Den har problemer, med kørte og startede som i en drøm 4 gange, nu kører og kører og kører den på Windows logoet i flere minutter, men når den så kommer i gang kører den bare
26. august 2009 - 21:48 #3
Du har ikke svaret #1 ???
Avatar billede ranni Forsker
26. august 2009 - 22:00 #4
jeg har endnu ikke kontrolleret alle punkter, jeg troede yderlig forklaring kunne simplicere problemet
Avatar billede ranni Forsker
27. august 2009 - 12:30 #5
Jeg prøvede at at XP sp2 repair (2 gang det foreslåes) men det gik ikke.
Under opstarten beder den om en aktivering over nettet og den kommer ikke så langt at jeg får muligheden for at komme på nettet.

Kan jeg lægge XP ind på D drevet, der ligger noget, der hedder ACER system (dette er en ACER Travelmate 2410) og så formatere C drevet og så hente driver i ACER.com

lige nu er jeg ved nyinstl. XP
Avatar billede Evamusen Nybegynder
27. august 2009 - 14:55 #6
ranni

Lad vær at rod for meget, det kan bare gøre skaden større.
Prøv at opdatere xp igennem opdateringer i selve xp. Det lyder som om der bare mangler nogle opdateringer. Din pc kommer derefter til at kører hurtigere

Kh Eva
Avatar billede Evamusen Nybegynder
27. august 2009 - 14:56 #7
Ups mente rode og ikke rod
Avatar billede Evamusen Nybegynder
27. august 2009 - 14:58 #8
Picassa og et par andre småprogrammer. Hmm hvilke småprogrammer taler vi om.

Har du installeret et virus program? og hvilke?
Avatar billede ranni Forsker
27. august 2009 - 15:18 #9
Nej endnu ingen antivirus men printer/fotoapparat/mobil 3 net.
Lige nu henter jeg sp3 ned men jeg sidder et sted, hvor mobilnet er meget usikker, så det tager 3,5 time at hente sp 3.
Jeg prøver en update i nat, da går det noget hurtigere.
27. august 2009 - 21:37 #10
NB:
Et relevant sikkerhedsprogram samt 100% WindowsUpdate incl (i dette tilfælde) M$ XP ServicePack3 er/SKAL være det første der kommer på plads før alt andet programel...

Som beskrevet i #1 ...

(Du tager vel sikkerhedssele på i bilen FØR du begynder at køre for fuld fart på vejen ?)
Avatar billede Evamusen Nybegynder
27. august 2009 - 22:46 #11
Hej ranni.

Godt at du opdatere, men det er meget vigtigt at du som det første installere et virus program. Gå ind på opdaterdinpc.dk og scan din pc. At din pc er blevet langsom efter 4 opstart tyder på at en kigger dig over skulderen " Spyware " dette er meget let når du har adgang til internettet og det er noget der sløver en pc, så det basker.

Vh Eva ;0)
Avatar billede ranni Forsker
27. august 2009 - 23:43 #12
Hej igen  jeg har formateret og instl. XP sp2 på C og hentet sp3 ned, men den vil ikke instl. Den siger sproget ikke er ens. ???
28. august 2009 - 06:51 #13
Altså denne -> M$ ServicePack3 til XP -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da
(Denne er [dansk])

Gem filen et passende sted - luk alle programmer, evt. også din Internetforbindelse - Install SP3 pakken - vil nok ta' sin tid...
Avatar billede ranni Forsker
28. august 2009 - 10:36 #14
OK karise !! den henter jeg i nat, der er det muligt at komme over 25kb/sec.
evamusen jeg skal nok køre en scanning når sp3 er kommet ned.
hej så længe.
Avatar billede ranni Forsker
28. august 2009 - 17:22 #15
Hej igen.
Så er sp3 næsten hentet ned, efter 3,5 t manglede 2 min, så dukkede en service medd. op : har fundet en fejl og lukker ???
Nu er den frosset helt og kan ikke starte op, den kontroller d drev men starter ikke op med kontrol på c drev og kommer så ikke videre efter de 10 sec. den selv skriver.
Spørgsmål: Kan jeg formatere c drevet og D drev (Acer data) og så starte helt forfra med at instl. fra min Produkt Recovery XP pro SP2- - - eller kan jeg kan jeg instl. fra nyindkøbte VISTA skive( den kører på denne pc) ????
Som man siger her I Jylland : HVAD FORSTAND HAR BØNDER PÅ AGURKESALAT  når spørgsmålene er tåbelige men relevante.
28. august 2009 - 17:53 #16
Hvis/når du 100% (gen)instalere så nærlæs her ->

XP: http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Vista: http://www.helgec.dk/vista-install.html (Husk M$ ServicePack2 til Vista -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=891ab806-2431-4d00-afa3-99ff6f22448d

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
Avatar billede ranni Forsker
28. august 2009 - 19:17 #17
Hej karise.
Som du sikkert har fået indtryk af på andre tråde, så har du med en ren amatør at gøre.
På min Vista skive står der intet om OEM (hvad det så end betyder) der står: Kun med licens til distribution med en ny pc. ????
Jeg kører den nu på denne pc, kan jeg risikere at få telefonisk kontakt, for at få den til at fungere på den anden pc. ( jeg kan grundet sygdom heller ikke tale mere)
Avatar billede ranni Forsker
29. august 2009 - 10:36 #18
Jovv!!! på en lille mærkat står der med meget lille skrift: HOME PREMIUM OEM UDGAVE ???
Avatar billede ranni Forsker
29. august 2009 - 17:35 #19
hEJ sÅ HAR JEG FORMATERET C OG D DREV OG NYINSTL XP OG HENTET SP3 MEN DEN ER STADIG ENORM LANGSOM TIL AT STARTE MEN DET MÅ JEG SÅ ÅBENTBART LEVE MED.
tAK TIL JER BEGGE FOR AT I PRØVEDE AT HJÆLPE.
KARISE !!! VIL DU SENDE ET "PLING"
02. september 2009 - 11:11 #20
Ping...

(Ved du godt hvad [CapsLocK] knappen på tastaturet betyder ?) *S*