Avatar billede thue Nybegynder
26. august 2009 - 14:53 Der er 1 løsning

Smart data-træk fra mange ark

Hej Eksperter.

Jeg har et regneark hvor jeg løbende opdatere kurser på værdipapirer (som jeg henter på fondsbørsens hjemmeside).

Nu vil jeg gerne lave en oversigteside, hvor jeg kan trække relevante data og beregninger fra alle fanebladene ind på et samlende faneblad. Og jeg vil gerne gøre det smart ;-)

Mit spørgsmål går på hvordan jeg lettest kan hente data ind på oversigts-siden uden at skulle ændre i alle formlerne. Lad os nu fx sige, at jeg har kurser indtil række 123 på alle siderne. Kan jeg så ikke på en eller anden måde fortælle excel, at den nu skal hente data fra række 123 på alle fanebladene (uden at skulle ind og ændre i alle formlerne - fx fra række 122 til 123). Eller måske jeg kunne gøre det ved at taste datoen for seneste kursopdatering ind på mit oversigts-ark (alle ark indholder dato for aktuel kurs).

Jeg tænker, at der må være en løsning hvor jeg kan skrive "123" i en celle, og så fatter oversigts-arket selv, at den skal hente fra række 123 på alle fanebladene.

Håber I kan se problemstillingen.

Venligst
Thue
Avatar billede thue Nybegynder
26. august 2009 - 19:24 #1
Hmmm - fandt sørme løsningen selv.

Jeg bruger formlen "=indirekte()"