Avatar billede newcommer Nybegynder
26. august 2009 - 14:22 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Taber netforbindelsen ved dvale.

Har pludselig fået det problem, at internetforbindelsen ryger ved
dvale. Genstart nytter ikke, men slukkes og tændes computeren,
kommer netforbindelsen igen.
Jeg har prøvet med et andet netkort, uden det hjalp.
Jeg har yousee fast kabel forbindelse over Linksys router.
Er der nogen, som har en ide om hvori problemet består?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
26. august 2009 - 14:29 #1
når den går i dvale slår den netkortet fra - for at spare på strømmen
Avatar billede haverslev Novice
26. august 2009 - 14:44 #2
Prøv at slå netkortet fra.
Gå i start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
H-klik på dit netkort og klik på faneblad Strømstyring og fjern flueben fra " Tillad computeren at slukke denne enhed for at spare strøm"
Avatar billede newcommer Nybegynder
26. august 2009 - 15:05 #3
Tak for svar!
Ja I har ret. Strømbesparelsen var slået til. Men hvordan hulen
kan sådan noget ske af sig selv? Godt not er windows sommetider
mærkelig, men alligevel.
MathiasDue var først, men haverslev var grundigst. Jeg vidste
godt nok hvor det var, men det er jo ikke alle, som ved det, så
det fortjener også point.
Så derfor, læg venligst et svar BEGGE 2:)
Avatar billede haverslev Novice
26. august 2009 - 16:53 #4
Det kan f.eks ske i forbindelse med opdateringer af windows eller drivere. :)
Avatar billede newcommer Nybegynder
27. august 2009 - 10:58 #5
MathiasDue - point???
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
27. august 2009 - 11:34 #6
ja, men haverslev fortjener flest points jeg konkluderede fejlen, han løste fejlen.
Avatar billede newcommer Nybegynder
27. august 2009 - 11:44 #7
Du henviste til årsagen - Dvale:)
Avatar billede Bahriel Nybegynder
14. februar 2011 - 13:21 #8
jeg har det samme problem, selv efter at det pågældende flueben er fjernet.

jeg har windows XP (sku ikke lige råd til at gå ud og ligge pengene for 7, og jeg nægter at røre vista med en ildtang)

min pc er en compaq presario 502 10, med onboard netværk.
stationær pc

er der andre flueben det kan ske man skulle fjerne for at lortet stopper med det?

det er ikke rigtig et problem så længe der er trafik virker det, men så snart den står uden trafik i længere tid, kommer den med en lille popup hvor jeg bare skal trykke på "forbind igen" (eller sådan noget) og så virker det indtil næste gang.

det er mere en gene end det er et reelt problem siden forbindelsen jo virker ganske fint.