Avatar billede momc Nybegynder
26. august 2009 - 11:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Harcore - excel

Meningen med arket er. Når man går ind og booker en uge eks. Under fanebladet jeg har døbt forgings, bliver man automatisk skrevet ind under det første faneblad jeg har døbt "Visit".

Det skal også være muligt at tælle sammen hvert år, om den enkelte leverandør er blevet besøgt X antal gange.
Eks. Betinget formatering, rød hvis den mangler at blive booket.
Samt statistik på hvor meget den enkelte leverandør er blevet besøgt.

Det skal være Uger der står i toppen, noget eks. excel selv formatere, i hvert faneblad!

Det skal være sådan at man kan tilføje flere leverandør og personer.

Jeg vil gerne sende arket til en som mener har løsningen. Da jeg har lidt svært ved at forklare det uden at kunne vise arket samtidig med.
Avatar billede igoogle Forsker
26. august 2009 - 11:23 #1
Du kan sende det til wiz [at] wizdrake [dot] dk .. mener jeg lige har lavet noget ala dit problem.
Avatar billede jkrons Professor
21. september 2009 - 14:34 #2
En formel som denne i det ene regneark:

=HVIS(ER.FEJL(SAMMENLIGN($A15;Forgings!E$3:E$14;0));"";FORSKYDNING(INDIREKTE("Forgings!"&ADRESSE(SAMMENLIGN($A15;Forgings!E$3:E$14;0)+2;KOLONNE(E5)));0;3-KOLONNE(E3)))

og i det andet denne matrix formel

=SLÅ.OP("zzzzz";VÆLG({1;2};"";INDEKS(C$14:C$76;SAMMENLIGN(1;(B$14:B$76=$B3)*(C$14:C$76<>"");0))))

Løser problemet.