Avatar billede pc1968 Nybegynder
25. august 2009 - 21:10 Der er 6 kommentarer

Opskriftsprogram

Hej

Håber der er nogen her som kan hjælpe mig.

Jeg har med lys og lygte ledt efter et opskriftsprogram på dansk, hvor man kan have alle sine madopskrifter liggende, man skal ligeledes kunne knytte sine egne kommentarer til opskrifterne. Bruger i dag bare word, hvor jeg har oprettet en mappe for hver kategori f.eks. supper, forrettet, desserter mv. og i disse mapper ligger så selve opskrifterne, problemet er at nogle af mine opskrifter er gemt som en pdf-fil og i disse har jeg ikke mulighed for at knytte nogen kommentarer til opskrifen, at der f.eks. skal lidt mere mel eller sukker i kagen.Det vil selvfølgelig også være smart hvis man havde mulighed for at søge på en opskrift.
Er der nogen som kender et program som kan håndtere dette.
På forhånd tak.
Avatar billede TheRealBorg Nybegynder
25. august 2009 - 21:47 #1
Hmmm, Jeg deler din glæde for at lave mad og har aldrig andet end papir-lapper liggende med mine opskrifter. My bad..
Jeg tror det bedste er at starte "forfra" og selv lave din database..
da du er bekendt med "word" burde det ikke være for besværligt at gå igang med "access" et mindre database program som hjælper dig med det meste. er du lidt fiks på fingrene så giv dig i kast med en rigtig SQL database..(MSSQL express versionen er gratis, eller MYSQL som er open source, Oracle (var freeware engang)  etc. etc.) og du får aldrig rigtig tid ril at lave mad igen....Follow the rabbit....the red pill..or the blue..
Avatar billede Evamusen Nybegynder
26. august 2009 - 14:12 #2
Hej med jer to.

Jeg har den store glæde at fortælle jer, at jeg har fundet lige hvad i har brug for. Også er det endda gratis og på dansk ;0)

Gå ind på http://www.maianscriptworld.co.uk/free-php-scripts/maian-recipe/free-recipe-system/index.html

Download programmet og derefter download Maian Recipe Language Packs Danish Language Pack (v1.2)

Jeg håber i bliver glade for programmet.
Held og lykke begge to.

Knus fra Eva
Avatar billede Evamusen Nybegynder
26. august 2009 - 14:16 #3
Hej med jer to.

Jeg har den store glæde at fortælle jer, at jeg har fundet lige hvad i har brug for. Også er det endda gratis og på dansk ;0)

Gå ind på http://www.maianscriptworld.co.uk/free-php-scripts/maian-recipe/free-recipe-system/index.html

Download programmet og derefter download Maian Recipe Language Packs Danish Language Pack (v1.2)

Jeg håber i bliver glade for programmet.
Held og lykke begge to.

Knus fra Eva
Avatar billede pc1968 Nybegynder
27. august 2009 - 19:12 #4
Hej Eva

Tak for dit svar. Fedt tænkte jeg da jeg så din besked. Jeg læste installationsvejledninge og så jeg, at programmet er netbaseret og at man skal have en pht server og en sql database for at kunne installere dette program, så det kan jeg ikke bruge. Ved ikke om du var klar over dette.
Er der andre ideer.
På forhånd tak.
PC1968
Avatar billede Evamusen Nybegynder
27. august 2009 - 22:55 #5
pc1968.

Hmm troet du ville dele dine opskrifter med andre.. Fniis.

Lad mig lige bruge et par timer og jeg finder helt sikkert et program du kan bruge på din pc.

Sol hilsner Eva
Avatar billede pc1968 Nybegynder
28. august 2009 - 08:51 #6
Hej Eva

Det lyder rigtig dejligt, det vil jeg se frem til.

På forhånd tak.