Avatar billede danholt Nybegynder
25. august 2009 - 19:11 Der er 6 kommentarer

Kan jeg koble 2 trådløse routere sammen trådløst?

Spørgsmålet er om jeg kan koble min ovislink trådløse router, som står på 1 sal. og tilsluttet en printer, sammen med en apple trådløs router som står i stuen hvor internettet er på.

jeg har kigget og der findes forskellige former for forbindelser

PPPoE
Static
DHCP
PPTP-Static
PPTP-DHCP
BIGPOND-Cable
L2TP-Static
L2tp-DHCP

ved ikke om de kan bruges til noget.

lyder måske lidt indviklet men håber i ved hvad jeg mener.

på forhånd tak.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
25. august 2009 - 20:24 #1
er det vpn du vil lave, med det du lister op
Avatar billede danholt Nybegynder
25. august 2009 - 21:03 #2
det er fordi jeg har en router på stuen hvor den deler internettet ud og så en router på 1 sal med indbygget printserver som er tilsluttet min printer. problemet er at jeg skal skifte imellem routerne når jeg skal printe og gå på internettet og derfor ville jeg hører om jeg kan koble dem sammen så jeg kan printe og være på nettet samtidig.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
26. august 2009 - 09:05 #3
Det kan du sagtens hvis det er en Router som du skriver, hvis det bare er en NAT device bliver sagen en anden men det kan også godt lade sig gøre.
Og afhængig af hvilken modeller af router du har er der flere forslellige muligheder for at sætte det op
Avatar billede danholt Nybegynder
26. august 2009 - 21:06 #4
det er en router, den ene er en apple noget som jeg ikke aner noget om og den anden er en ovislink WMU-9000VPN kan du fortælle mig hvordan jeg sætter det op ?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
27. august 2009 - 07:28 #5
en apple noget, den kender jeg ikke.....
så jeg kan ikke sige hvordan det sættes op
Avatar billede danholt Nybegynder
27. august 2009 - 14:30 #6
Det er en Apple AirPort Express hvor internettet er og en Ovislink WMU-9000VPN hvor printeren er tilsluttet.

men er det ikke kun min ovislink jeg skal koble til apple routeren ?