Avatar billede garmien Nybegynder
25. august 2009 - 01:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Zyxel p2602hw ustabil trådløs

Hej

Mig og min kæreste har fået internet hos fullrate, og fået en Zyxel p2602hw router/modem med i kassen.
Routeren virker som sådan fint nok når den kører på kabel, men når jeg slår over på den trådløse, er der næsten ingen internetforbindelse på trods af at der er fuld signalstyrke registreret.

Nogen tips? Har prøvet både at ringe til Fullrate samt opdatere firmware..
Avatar billede pcjunkie Nybegynder
25. august 2009 - 11:10 #1
jeg gav op - den ville ikke snakke stabilt med min Nokia E71, så jeg slog det trådløse fra og satte et AP op i stedet...(det dækker også hele huset, routeren kunne kun dække i stueetagen.

sådan et:
http://www.getmore.dk/k%C3%B8b-netgear-rangemax-wireless-access-point-wpn802-billig/accesspoint/wpn802_112710_p.html
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. august 2009 - 11:12 #2
Hent og installer www.netstumbler.com

Start programmet, og du kan se alle de trådløse net der er omkring jer. Du kan også se hvilken kanal hver enkelt net anvender, og det skal du bruge til at finde en kanal til jeres net, som er god. Hvis det er muligt, skal du finde en kanal hvor kanalen på hver side er ledig. F.eks. kanal 4, hvis kanal 3, 4 og 5 er ledig. Husk at jeres eget trådløse net ikke tæller med i denne sammenhæng.

Når du har fundet en god kanal, går du ind i routerens opsætning, og vælger denne kanal til jeres trådløse net.
Avatar billede garmien Nybegynder
25. august 2009 - 12:02 #3
Har hentet og installeret det nu, men den siger "No AP's active" og finder ikke noget trådløst?
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. august 2009 - 13:14 #4
Du har tændt for det trådløse netkort i PC/bærbare ?

Du er sikker på, at den trådløse radio i routeren er tændt ?

For at se det sidste skal du ind i opsætningen af routeren under trådløs netværk
Avatar billede garmien Nybegynder
25. august 2009 - 14:10 #5
Ja og ja. Jeg sidder med trådløst lige nu.

Kan det være fordi jeg bruger Windows 7?
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. august 2009 - 15:14 #6
Sikkert. Kan du ikke under win7 køre netstumbler i Vista eller XP kompatibel mode ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. august 2009 - 15:15 #7
Den klassiske.
Sluk for strømmen til modem/router i 10 - 15 sekunder.

Tænd for den igen, og prøv igen.
Avatar billede garmien Nybegynder
25. august 2009 - 15:17 #8
giver samme resultat :\
Avatar billede garmien Nybegynder
25. august 2009 - 16:25 #9
Prøvet et reboot nu, stadig ingenting.

men var til gengæld oppe og kigge i "Device" og så at programmet åbenbart ikke understøtter mit trådløse kort: "Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)  Unknown device (Not supported)"
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. august 2009 - 18:21 #10
Det kan jo være driveren til netkortet der laver ged i den.

Hvis OS kan anvende netkortet, så kan netstumbler også, og derfor må det være OS der fremprovokerer fejlen.
Avatar billede garmien Nybegynder
25. august 2009 - 23:29 #11
Okay, er sikkert fordi jeg bruger windows 7 så :\
Avatar billede garmien Nybegynder
02. december 2011 - 23:43 #12
lukker igen.