Avatar billede kgndksv Juniormester
24. august 2009 - 15:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Excel skal generere en fil automatisk

Kan man få excel til at generere en ny fil eksempelvis kl. 24 om natten?

Jeg har et ark som bliver opdateret flere gange om dagen, det er sådan at den data der bliver opdateret kan ændre sig i løbet af dagen(og næste dag for den dag skyld!) Det er også helt fint, men jeg ville gerne have at jeg kunne "låse" værdierne (altså låse formlerne) i mit ark således den kopiere værdierne over i en ny-genereret fil. eksempel vis "fil-25-08-09.xlsx"

ellers kunne den også blot kopiere værdierne til en fil som ikke overskriver de allerede eksisterende tal.

Nogle forslag?
Avatar billede pcjunkie Nybegynder
25. august 2009 - 09:47 #1
Du kan måske køre en bat fil på bestemte tidspunkter via Windows (hvis du bruger det) opgavestyring.

Batfilen kunne hedde:

copy xxx.xlsx fil-dato.xlsx

- du skal lige google (eller spørge her) hvordan du får sat d.d. ind som parameter....

vh
Avatar billede kgndksv Juniormester
12. oktober 2009 - 17:12 #2
Ikke lige løsningen på mit problem... ellers tak for hjælpen - Jeg lukker.