Avatar billede runemj Nybegynder
24. august 2009 - 14:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til printerkabel

Hej eksperter.

Håber I kan hjælpe mig med dette. Mine forældre har en efterhånden ældre HP printer som de er glade for. Problemet er at de netop har udskiftet deres ligeledes ældre stationære computer med en ny bærbar computer, hvor problemet opstår. Printerkablet ( som vist på dette link: http://files.sandberg.it/products/images/lg/501-91_lg.jpg ) passer ikke til deres nye bærbar pc, da den ikke har et LPT port (tror jeg det hedder? den "store" ende af kablet) Findes der et kabel hvor man istedet for LPT stikket f.eks. har et USB-stik? Eller er man nød til at udskifte printeren med en ny?

Håber det var nogenlunde forståeligt. Ellers spørg løs

På forhånd mange tak!

Rune ;-)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
24. august 2009 - 14:45 #1
Hej rune efter en hurtig tur på google faldt jeg straks over: http://www.batteribyen.dk/usb___printerkabel-p-1955.html
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
24. august 2009 - 14:46 #2
man kan godt få en converter
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. august 2009 - 14:53 #3
Der findes flere løsninger på det problem. F.eks. http://www.prcdata.dk/produkt/usb-til-parallel-adapter/46118990/

Prisen for en adapter ligger omkring 200-250 kroner, så det er spørgsmålet om det kan betale sig, med de priser der er på en ny printer. En ny printer koster fra 350 kroner og opefter.
Avatar billede runemj Nybegynder
24. august 2009 - 14:55 #4
Ok!? Har du evt et link? :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. august 2009 - 14:57 #5
Hvis du springer på adapter løsningen, skal du være opmærksom på hvilket stik der findes i printeren, der er nemlig 2 slags. Centronic og Sub-d DB25.

Stikket til venstre på dit link er en Sub-D DB25 og ikke et centronic som MathiasDue linker til.
Avatar billede runemj Nybegynder
24. august 2009 - 15:00 #6
^^ var til jonah!

Og tak svarene Mathias og Dragonknight

Det stik som går fra printeren er det som er til højre på dette billede https://www.partsdata.de/descr_artikel/C/CP-03-IEEE2/IEEE-DRUCKERKABEL_BIG.jpg. Er det samme type som I har præsenteret for mig? Synes ikke helt det ligner :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. august 2009 - 15:03 #7
Canon til 321 kr.: http://www.shg.dk/p/2114978
Den koster 229 hos elgiganten.

HP til 372 kr.: http://www.shg.dk/p/2155004
Den har elgiganten til 359, men de har også en HP2560 til 339kr.

http://www.elgiganten.dk/catalog/pc-hardware/print-scan-kopi/dk_printer2/printer
Avatar billede runemj Nybegynder
24. august 2009 - 15:08 #8
Hmm. Det lader ikke til at der findes en løsning. Åbenbart et specielt stik der er i HP printeren.

Men du har en pointe dragonknight. Det er ikke meget man betaler ekstra for at få en helt ny printer. Men tusind tak for hjælpen.

Og så til spørgsmål nr. 2: Hvordan giver jeg point? Første gang jeg bruger exp.dk siden layout ændringen :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. august 2009 - 15:20 #9
Den til højre på dit sidste link er hverken Sub-D eller centronic stik, men er HPmini stik, og jeg er bange for at du ikke finder en USB adapter til det.

Den jeg linker til er en Sub-D DB25 hun stik til USB, og den vil passe ind i stikket til venstre på dit sidste link, som er et Sub-D DB25 han stik.
Du skal altså anvende det originale kabel, og det kabel jeg linker til, vil passe i den ende som normalt skal i computeren, og vil ende op med et USB stik.

Du skal stadig overveje om det er prisen værd.
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. august 2009 - 15:21 #10
Du giver point ved at acceptere lagt svar. Dem som du mener kan tilkomme point anmoder du om at lægge svar.

Jeg har allerede lagt dette indlæg som svar, skulle du være af den opfattelse, at jeg kan tilkomme point.
Avatar billede runemj Nybegynder
24. august 2009 - 15:28 #11
tak ;)