Avatar billede aquadi Nybegynder
24. august 2009 - 10:50 Der er 8 kommentarer

Kontaktliste i Excel

Hej...

Jeg skal lave en liste over firmaets forskellige agenter i Excel. Jeg har kun erfaring med de mest basale funktioner i Excel, saa er lidt paa bar bund mht. hvilket layout og hvilke funktionaliteter der vil vaere mest anvendelige. Data bestaar af forskellig info som land, forretningsomraade, type, kontakt osv. og skal primaert arrangeres efter land, men andre sorterings funktioner ville ogsaa vaere rart.

Som sagt gaar mit spörgsmaal i förste omgang paa hvordan jeg paa den letteste og mest overskuelige maade kan faa lavet listen og ogsaa meget gerne hvilken funktionalitet der vil väre smartest i saaden en sammenhäng.

Paa forhaand tak!
Avatar billede supertekst Ekspert
24. august 2009 - 11:05 #1
Hvad skal nævnte liste anvendes til?
- udskrift
- søgning - efter hvad
- brevfletning
- og/eller?

Hvordan/hvor findes data p.t. - hvis de findes?
Avatar billede aquadi Nybegynder
24. august 2009 - 11:19 #2
Den skal bruges som oversigt over de forskellige kontakter, gerne med mulighed for udskrift men ikke en krav og der skal vaere mulighed for at sortere efter land.

Data findes pt. i 7 forskellige excel ark der er lavet paa hver deres maade med forskellige data, forskellige layouts osv.

Det primäre er maal er at forbedre overskueligheden - ved at finde et givent land skal man let kunne se agenter/slagskontorer indenfor de forskellige forretningsomraader, deres kontakt oplysninger osv. Min praktiske erfaring med excel begränser sig stort set til gymnasie opgaver, grafer og diagrammer saa alle input er velkomne. Paa grund af min ringe erfaring er jeg selvsagt heller ikke ude efter den mest komplicerede lösning:)

/ Andreas
Avatar billede supertekst Ekspert
24. august 2009 - 11:30 #3
Hvor mange datasæt er der tale om?
Avatar billede aquadi Nybegynder
24. august 2009 - 11:45 #4
13 som det ser ud lige nu...
Avatar billede supertekst Ekspert
24. august 2009 - 12:05 #5
Så er det vel bare at gå i gang - prøv dig frem og rekvirer hjælp, når det er en specifik nødvendighed.
Avatar billede aquadi Nybegynder
24. august 2009 - 12:58 #6
Jeg er klar over det er et meget aabent spörgsmaal, og det er skam heller ikke fordi jeg ikke pröver.
Problemet er at lige meget hvordan jeg stiller dte kommer det til at virke rodet og uoverskueligt - det er heller ikek sikkert det kan blive anderlades, men jeg ved det som sagt ikke...

Det jeg er ude efter er maaske et screenshot af en smart opstilling, eller en template der er lavet til formaalet saaledes jeg kan komme i den rigtige retning.

BR
Avatar billede supertekst Ekspert
24. august 2009 - 13:12 #7
Du er velkommen til at sende den/de omtalt filer - mailadr. under min profil.
Avatar billede momc Nybegynder
26. august 2009 - 11:17 #8
eks.

Navn  Land  Tlf        Email
peter  DK    12345678  Peter@dk.mail

derefter vælger du rækken du har skrevet navn, land, tlf, samt email i. trykker på data/filter/autofilter.